חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

8 מגמות UX/UI מובילות ב-2021

קרדיט תמונה FREEPIK

בימינו כדי להוציא מוצר מהכוח אל הפועל חשוב לדאוג לחוויית משתמש. זאת משום שאם המשתמש לא ירצה להשתמש במוצר, לא ניתן יהיה למכור אותו. מבחינת עיצוב חוויית המשתמש והשימוש במוצר ישנם שני מושגים משמעותיים שכדאי להכיר: UX ו-UI. ה-UX מתייחס לחוויית המשתמש ופירושו User Experience,  בעוד ה-UI מתייחס לממשק עצמו, ה- User Interface. שני תחומים אלה חופפים אחד עם השני ונועדו לספק את העיצוב המושלם עבור המוצר. מעבר לכך, חשוב שנכיר את המגמות העולות בתחומים אלה.

קבלו את 8 המגמות הבולטות בנושא UX/UI  

כל מי שעובד בתחום ה-UX/UI  יודע שהוא צריך להתעדכן כל הזמן. אפיון ועיצוב UI/UX דורש מעקב תמידי, שכן הוא עובר שינויים לא מעטים לאורך הזמן. הבא נבחן 8 מגמות עיקריות בתחום:

  1. מעט עיצוב זה יותר.

אחת המגמות הבולטות האחרונות היא דווקא עיצוב מינימליסטי. במקום גיבובים של עיצובים, קיימת דרישה בעיצוב מחושב ומצומצם עד כמה שניתן. הדבר נכון לגבי ממשק של משתמש או כל מוצר אחר שאתם מצליחים לחשוב עליו. בימינו, הלקוחות נמשכים יותר דווקא אל עיצוב נקי המשדר יוקרה אבל גם פשטות.

  1. שימושים באנימציה.

האנימציה היא אחד הטרנדים המובילים יותר של השנה החולפת. אם רוצים למשוך את תשומת לבו של הלקוח, האנימציה עושה את שלה. חשוב לעבוד על התסריט וליצור סרטון אנימציה מקורי וייחודי שימשוך תשומת לב ויגרום לחברה לבלוט מבין כל השאר.

  1. כניסה ליישומים ללא סיסמאות.

בימינו קיימת דרישה לסיסמאות מורכבות מצד אחד בשל מתקפות ההאקרים וניסיונות הפישינג, ומצד שני לאף אחד אין באמת כוח או יכולת לזכור סיסמאות ארוכות. מסיבה זו קיימת מגמה להיכנס לממשקים ללא צורך בזכירת סיסמאות. אמצעי הזיהוי במקרה זה כוללים זיהוי פנים, טביעות אצבע ועוד.

  1. טכנולוגיות הנשלטות על ידי קול.

אנשים רבים אינם אוהבים להקליד. הם מעדיפים לתת פקודה קולית ולהניח לאפליקציה לעשות את שלה, מבלי שיהיה צורך לחפש את האותיות על גבי המקלדת. מסיבה זו אחת המגמות העולות היא יצירת אינטרקציות קול נגישות בממשק.

  1. התאמה לטלפון הנייד.

התאמת הממשק לטלפון הנייד היא אחת הדרישות הבולטות יותר. בימינו, אנשים רבים משתמשים בטלפון הנייד בכל עת כדי לתקשר עם הסביבה וגם להשתמש באפליקציה זו או אחרת. הטלפון נמצא עם המשתמש כל הזמן, והוא מחפש את הנגישות הזו בכל שירות שבו הוא בוחר להשתמש.

  1. שימוש בטכנולוגיות של  Virtual Realityוכדומה.

בימינו אנשים מחפשים פחות לצאת מהבית ויותר לחוות את החוויות מבלי לקום מהכיסה. המציאות המדומה יוצרת חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת. גם אם אתם לא יכולים להגיע למקום מסוים, אתם בכל זאת יכולים לבקר בו מבלי לזוז ממקומכם.

  1. שימוש בטיפוגרפיה.

סידור ועיצוב הטקסט חשוב מעין כמותו, בייחוד אם המוצר מצריך מהלקוח לקרוא עמודים לא מעטים. אם יש מוצר חדשני הדורש שימוש בטקסטים, יש צורך לסדר את הטקסטים מבחינה ויזואלית.

  1. שימוש מושכל באיורים.

לצד סרטוני האנימציה, גם האיורים מלווים את המוצר. האיורים נועדו להמחשה אבל גם לצורך משיכת תשומת לב. כשיש איורים איכותיים, ובחלקם אף מלווים בהומור, המוצר נראה טוב יותר.

אם נסכם, אלה היו כמה מבין המגמות הבולטות יותר שנראו נכון לעכשיו. כל מי שעוסק בתחום ה-UI וה- UX צריך להתעדכן במגמות הקיימות וגם לראות בכל עת את טובתו של הלקוח. יש להתאים את המגמה המסוימת לקהל היעד ולמוצר שמפיקים, על מנת להיות בטוחים בטיב המוצר, בייחודיות שהוא מביא עמו וכמובן בנוחות השימוש בעבור הלקוח.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?