חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במקום ה-6 והלא מכובד: אשקלון ברשימת הערים המסוכנות בדרכים

1,705 ילדים בגיל 0-14 נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים כאשר הם נוסעים ברכב – חמישה ילדים בכל יום בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון (שנת 2014 עד נובמבר 2023) נפגעו 17,048 ילדים בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב הפרטי, 99 ילדים נהרגו ו-487 ילדים נפצעו קשה.

כאשר בוחנים את הנתונים בפילוח לערים וישובים עולה כי 7,605 ילדים נפגעו בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בתחום העירוני, בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023), המהווים 45% מכלל הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב – כמעט אחד מכל שני ילדים.
עשרת הערים עם ההיפגעות הגבוהה ביותר של ילדים כנוסעים ברכב בעשור האחרון.

בירושלים נפגעו 1,001 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם ילד אחד נהרג, 14 נפצעו קשה ו-986 נפצעו קל.

בחיפה נפגעו 412 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם ילד אחד נהרג, ילד אחד נפצע קשה ו-410 נפצעו קל.

בבאר שבע נפגעו 329 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם חמישה נפצעו קשה ו-324 נפצעו קל.
בתל אביב-יפו נפגעו 277 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם ילד אחד נהרג, שניים נפצעו קשה ו-374 נפצעו קל.

באשדוד נפגעו 215 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם שלושה נפצעו קשה ו-212 נפצעו קל.

במקום השישי בטבלה ניצבת אשקלון בה נפגעו 214 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2014 עד נובמבר 2023). מתוכם שלושה נפצעו קשה ו-211 נפצעו קל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כאשר אנחנו מסיעים את הילדים שלנו ברכב אנחנו חייבים לוודא שהם חגורים בחגורת בטיחות או יושבים במושב בטיחות מותאם לגובה שלהם. כאשר ילד לא חגור הוא עלול לעוף ולהיזרק בתוך הרכב באותה מהירות שבה הרכב נוסע. כמאה ילדים נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים, חלקם לא היו חגורים בחגורת בטיחות. אולי ניתן היה למנוע את ההיפגעות שלהם ולהציל אותם לו רק היו חגורים. אכיפה וחיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים תייצר הרתעה בקרב ההורים ותצמצם את ההסעה שלהם לא חגורים בחגורת בטיחות. במקביל, הגיע הזמן לחייב מערכות בטיחות שלא יאפשרו נסיעה עם נוסעים לא חגורים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן