בתקשורת באיטליה מדווחים על סימני שאלה שנותרו בעקבות אסון התהפכות הסירה במהלכה נהרג סוכן מוסד מאשקלון ושני סוכני ביון איטלקיים. על פי הדיווח, 23 קציני מודיעין איטלקיים וישראלים שהו על הסירה במעין מסיבת גיבוש/ יום הולדת וזאת על אף שמספר המקומות המאושרים בסירה היה נמוך.
בעוד שבמספר דיווחים אומרים שהשיט בסירה היה טיול תמים, כמה כלי חדשות איטלקיים גדולים מדווחים כי היה מדובר בפגישת עבודה חשאית בין סוכנים איטלקים וישראלים.
סקיפר הסירה מספר כי היא נפגעה מסופה עזה שפגעה בה עם משבים של למעלה מ-70 קמ"ש. "בתוך 30 שניות, אפוקליפסה ירדה עלינו", כך תיאר הסקיפר את התקרית, בעיתון קוריירה דלה סרה. "הסירה התהפכה מיד, ונפלנו למים".
אשתו, אנה בוז'קובה שטבעה למוות, הייתה תושבת רוסייה בת 50 בעלת רישיון שהייה באיטליה. הקורבנות הנוספים היו טיזיאנה ברנובי, בת 53, וקלאודיו אלונזי, בן 62 – שניהם חברי השירות החשאי האיטלקי. באיטליה מדווחים כאמור כי שמו של הסוכן הישראלי היה ארז שמעוני וטוענים כי התקשורת הישראלית נמנעת מלדווח את שמו כשבפועל בישראל כבר ברור כי לא מדובר בשמו האמיתי של הסוכן.
באיטליה דיווחו כי ניצולי האסון לא נרשמו בבית החולים בעת קבלת טיפול רפואי ומיהרו לעזוב את אדמת המדינה מיד לאחר מכן. עוד דווח כי הישראלים נטשו את רכביהם השכורים וביום שני הם הוטסו הביתה במטוס ישראלי שאסף אותם במילאנו ולא הותירו זכר או פרט מזהה.
פרט נוסף שמעסיק את האיטלקים הוא העובדה
שכלי השיט המעורב באירוע טרם נלקח לחוף. "זה אומר שהחקירה לא יכולה להתחיל כראוי", כך אמר אחד מהחוקרים בתיק ל-BBC. "כרגע, הוא מסתבך בקרקעית האגם וייתכן שייקח יומיים או שלושה להעלות אותו".
סוגיה נוספת שנבחנת היא על הצפיפות בסירה. על פי דיווח במדינה, משקל היתר שחרג מהיתר הזירה הקשתה על הקפטן לתמרן את הסירה בתנאי מזג אוויר קשים. בחקירה בוחנים מדוע היו על הסיפון יותר אנשים מהמותר – והאם זה היה התקבל אישור לשוט באגם בכלל לאור מזג האוויר הגרוע. עוד דווח כי החקירה תבחן עמידה באמצעי האבטחה, תחזוקה, הסמכה וביטוח של כלי השיט.