וַחֲצֵרֹת וְדִי זָהָב📸

הרב שמעון לוגסי על תופעת הבאבות, הקמעות ומגידי העתידות📸


מצוקתם של האנשים מביאה אותם לנסות ולעשות הכול כדי להוציאם ממכאובם , חולים על משכבם , זוגות שלא זכו ובנו את ביתם , משפחות שלא שומעים את קולות ילדיהם , ילדים עם מחלות , פרנסה שאינה מצויה בכיסם , אסירים היושבים ללא עוול בכפם .

אלו ועוד מחפשים מזור למצוקתם ותרופה למכאובם , ויעשו הכול בשביל רווחתם .

רבים מהם שבידם האמונה האמיתית והכנה ישאו עיניהם למרום וישמיעו בקול את צעקתם , וה׳ יתברך שומע צעקת אביון , מי בראשונה , מי בשניה ומי אחר שבחנו ה׳ ומצאו מאמין באמונה שלימה .

כשהגיעו בנ״י אל ים סוף וראו מולם את ים סוף ומאחוריהם את מצרים נסים לקראתם הבינו כי כלתה אליהם הרעה , ומשה זעק אל האלוקים , ענה לו ה׳ : , מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ. גם מה שלא ניראה כתשובה ופתרון , לאלוקים התשובה .

על זאת זעק דוד המלך ואמר :
וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ יְהוָה עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ.
זוהי כוחה של תפילה וזעקה !
ה׳ יתברך בטובו הבטיח לבניו
והָיָה כִּי יִצְעַק אֵלַי וְשָׁמַעְתִּי כִּי חַנּוּן אָנִי..
האמונה בכוחה של תפילה היא הסגולה למזור ולרפואה .

לאחרונה , האמת שתקופה די ארוכה נחשפים אנו בכל יום לתופעת הבאבות ומומחי הקמעות , קוראי הקלפים ומשחקי המזלות , אליהם מגיעים האנשים עם משא כבד על כתפיהם ומכאוב בליבם , משוועים לישועה ורפואה למכתם , משלמים מהונם ומשארית כוחותם, אולי תבוא הצרה לסיומה .

משחרים אל פיתחיהם של עובדי העבודה , מפשפשים במזלם , חופרים בחייהם ומנצלים בעיקר את מצוקתם , אחר כל אלה ירוקנו את כיסם ואת חשבונותיהם , מבטיחים הבטחות , אולי שינוי בשמות , ומשנים לכאורה מזלות .

אלו הפונים חוזרים למצוקתם ומכאובם עם תוספת כאובה של חשבון מרוקן וכאב בליבם וימשיכו לטפוח על פניהם .
ואלו הבאבות יטפחו חשבונותיהם ובכיסם לא יהיה מקום לאגוזים , יסתובבו עם שומרי ראש ורכבים מלפנים ומאחור .

ואלו , אנא הם באים?בוכים ומתייפחים , זעקות שבר צווחים ואין להם מושיעים !!

דוד המלך לימדנו שאת תפילתו של האדם עליו לבקש מאת ה׳ דווקא ,
פָּנָה אֶל תְּפִלַּת הָעַרְעָר וְלֹא בָזָה אֶת תְּפִלָּתָם , הקב״ה עונה לכל תחינה ובקשה , תפילה תמה כסולת נקיה , העוברת מהבן לאב , מעבד לאדונו .

ובדידי הווה עובדא – לפני שנים מס׳ נקלע חברי לצרה גדולה , לאחר ששמעתי על מצבו ביקשתי לשוחח איתו , שאלתי למצוקתו והוא השיבני על מה נעשה המעשה , ומה עשית בנדון שאלתי ?

לקחתי סנגור , הוצאתי מכיסי , הפעלתי את מכיריי .. נוו ומה יצא ?, נוספה עליי צרת הכלכלה עכשיו , שאת מיטב כספי הוצאתי אך בצרה עוד שקעתי .

שאלתי את רעי , תגיד , לאבא פנית ?
נו ברור השיב לי אבי איתי בצרתי מנסה לסייע בעדי , אך גם לו יש את משאו ועולו הכבד שאוסיף לו עוד על כאבו ?

ואפילו אימי לא פסחה על כל רעיון ופתרון , מהמגיד ועד האפיריון , מהרב ועד חולם החלומות , אך מהומה לא קרה והיא אימי שבה כלעומת שהלכה !

לא לאב זה כיוונתי חברי , אבא שבשמים , פנית לאבינו שבשמים !?
התפללת ? זעקת מליבך ? בכית והתחננת ?
לא הייתי צריך להמתין לתשובתו שכן יודע אני את נפשו .

תארוז תיק דרשתי ומחר בוא איתי , לאן שאל רעי ?
ואני השבתי בתעלומה לאן שיובילוני רגליי , או גלגליי .

עלינו עד מבוא ההר , במקוה האר״י טבלנו ומשם נשאונו רגלינו , לפקוד את רבותינו , האר״י הקדוש ומרן הבית יוסף , הרמ״ק , ר׳ שלמה אלקבץ , חנה ושבעת בניה , ר׳ פנחס בן יאיר זיע״א.

משם פנינו אל התנא הקדוש אל מי שעליו נאמר : כדאי הוא ר׳ שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק , וחתמנו בציונו של ר׳ מאיר בעל הנס . זיע״א .
ראיתי את עיניו הלחות , חשתי את צערו , שמעתי את קולו השבור , ידעתי שתעלה תפילתו .

בדרכנו חזרה שאלני שאלת תם וכי מה ההבדל ללכת לבאבות או לדבר אל האבנים ?
אההה הסכת ידידי ושמע ,
כשאתה עומד מול מנבאי נבואות , מומחי קמעות ומצמיחי ישועות (בחשבונם הפרטי) אתה שם את מאוויך ואת ממונך על ראשם אתה בעצם מאמין בכוחו של בשר ודם ,
אך כשאתה עומד מול האבן שבתוכה הצדיק אתה פונה אל ה׳ בזעקה ומבקש שזכות הצדיק היא זו שתסייע לנו ואת מיבטחך אתה שם בהשם יתברך כבן לפני אביו !

אשאל אותך שאלה רעי , כשהיית קטן וזקוק היית למעט זוזים או מעות למי פנית ?
כמובן לאבי השיבני ,
ואם הוא לא נתן מה עשית ?
מבקש שנית מאבי ,
סליחה שאני מקשה שוב , ואם גם בשלישית וברביעית אביך לא ענה , כיצד תנהג ?
לא ויתרתי לו לעולם, השתטחתי על הריצפה וצעוק צעקתי עד שהשיבני !
נו , ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר !!
זה אומר הפסוק : וְהָיָה כִּי יִצְעַק אֵלַי וְשָׁמַעְתִּי כִּי חַנּוּן אָנִי..תצעק אל אבא שבשמים , הוא יענה !

אחיי ורעיי איני ממעיט חלילה באמונת חכמים ,
ההיפך, אנו מצווים באמונת חכמים ! כפי שנאמר: והיו עניך רואות את מוריך. לעצה ולתבונה, לשאלה והכוונה , לברכה ולהצלחה ולחיזוק האמונה, לאלו אנו זקוקים לרבותינו וחכמינו , אלו שיתוו לנו את הדרך , שיגידו לנו את הדרך בה נלך , כי דעת זקנים אתבונן , אלו תלמידי החכמים שהתורה נר לרגלם , שהמוסר הוא מצפונם , שההלכה היא ההזהרה , והפסיקה היא ההוראה ! שהלא כך כתוב : ומורא רבך כמורא שמים,
אך תמיד ידגישו ויאמרו : הישועה תגיע רק מאיתו יתברך'.

זכינו בדורינו לצדיקים יסודי עולם , כמלאכים נדמו , זכינו לראות במו עינינו באותות ובמופתים , כמו בדורות התנאים ׳קטן שבהם מחיה מתים׳ , אך עלינו לנוס ולברוח מאותם מתחזים שצצים חדשות לבקרים , ולנו מספרים שחלומות הם חולמים , ופונים אל המתים , אל האובות וידעונים .
את ממונינו מכלים ואת ליבנו שורפים .

את אלו ׳שבחצריהם יש די זהב׳ , ובליבם אין ולו טיפת חמלה !

ואתם העלו את תפילתכם לפני שוכן מעונה , הרבו בתפילה ובתחינה וראו ישועה ותרופה ומזור לכל מחלה , כי אל שומע תפילות ותחנונים אתה .

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן