החלפת קישורים בין אתרים – איך זה עובד? אורי שחם מסביר

קרדיט התמונה: Canva Pro

החלפת קישורים היא אחד המרכיבים הבסיסיים של כל תהליך קידום אתרים כמעט. על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהפעולה הזו, חשוב לבצע אותה באופן מושכל, תוך הקפדה על כל הכללים העדכניים של גוגל. למעשה, הפרה של המדיניות של החברה שמפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי עלולה לגרום נזק של ממש – לא רק שהאתר לא יקודם, אלא שהוא אף עלול להיענש. אורי שחם, מומחה לקידום אתרים עם ניסיון רב, מסביר איך עושים את זה נכון וגם ממה חשוב להימנע.

החלפת קישורים – רק על בסיס תוכן אמיתי

הרעיון הבסיסי של החלפת קישורים פשוט: באתר א' יועלה תוכן ובו לינק לאתר ב', ובמקביל באתר ב' יועלה תוכן שיכלול לינק לאתר א'. התוצאה תהיה מצב Win-Win, מפני ששני האתרים מרוויחים נקודות זכות מהאלגוריתם של גוגל (שבין השאר מדרג אתרים על סמך הקישורים שמפנים אליהם).

יחד עם זאת, אורי שחם מזהיר מפני החלפת קישורים שתגרום לגוגל להרים גבה: בפרט כדאי לדעת שקישור שמתווסף לעמוד קיים מבלי שהתווסף אליו גם תוכן הוא סימן מחשיד עבור מנוע החיפוש. גם היקף חריג של קישורים שיוצאים מאתר אחד לאתר ספציפי אחר מהווים דגל אדום מבחינת גוגל.

החלפת קישורים – רק עם אתרים רלוונטיים

המלצה חשובה שנייה של אורי שחם היא לגבי מידת הרלוונטיות של האתר שאיתו מחליפים קישורים. בתחילת ימי האינטרנט, כשהאלגוריתם של גוגל ייחס משקל נכבד ללינקים (למעשה, זהו הבסיס למנוע החיפוש שפיתחו סרגיי ברין ולארי פייג') היו מי שניצלו זאת לרעה. יזמים זריזים הקימו "אתרים" שכל תכליתם הייתה להוציא קישורים לאתרים שהיו מוכנים לשלם על כך. בדרך זו נוצר מצג שווא: אתרים שקנו קישורים נכנסים זכו לציון גבוה מהאלגוריתם, הופיעו במקום בולט בתוצאות החיפוש – אבל לא סיפקו ערך אמיתי לגולשים. עד מהרה גוגל סגרה את הפרצה, וכיום קישור מאתר שאין בו תוכן אמיתי ואיכותי ייפסל. בנוסף בוחנת גוגל האם יש זיקה אמיתית בין האתר המפנה לאתר שאליו יוצא הלינק, וכדאי מאוד להקפיד על כך.

קישור אותנטי וטבעי בתוך מאמר בעל ערך מוסף

עוד דגש קריטי כשמחליפים קישורים הוא איכות המאמר שמתוכו יוצא הקישור. על-מנת שהתועלת לשני האתרים תהיה מקסימלית, המאמר צריך להיות בעל ערך אמיתי לגולשים. בנוסף מומלץ שהקישור יופיע על גבי ביטוי או משפט שמשולבים בטקסט באופן טבעי (ולא "לחצו כאן" וכדו').

איך למצוא אתרים להחליף איתם קישורים?

באופן עקרוני כל בעל או בעלת אתר יכולים לחפש אתרים איכותיים ורלוונטיים, ולהציע להם את עסקת החליפין. כמובן שיש צורך גם לכתוב תוכן, כאמור איכותי ושיתאים לאתר שאיתו מתבצעת ההחלפה. פעולות אלה גובות זמן יקר, בעיקר מפני שיש צורך לפנות אל אתרים רבים על-מנת לבצע מספיק החלפות – כך שכדאי לשקול את האופציה של שירות של החלפת קישורים, כלומר הפקדת המשימה בידי מי שזו המומחיות שלו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן