חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבטחות OUT

הממשלה שוב הפילה הצעת חוק למתן הטבות מס לאשקלונים, חברי הכנסת מטילים אחריות זה על זה ואשקלון כלל לא נמצאת בתקציב לשנה הבאה . קושניר: "צריך להתחיל הכל מהתחלה" | מילן מועלם 

ביום רביעי שעבר, העלו חברי הכנסת מהליכוד, ד"ר שלמה קרעי וישראל כ"ץ, הצעת חוק פרטית שמטרתה לקדם הטבות מס לתושבי אשקלון.

ד"ר קרעי קרא לחברי הכנסת במליאה להצביע בעד הצעת החוק אך שוב, ההצעה נפלה אחרי ש- 38 חכי"ם הצביעו בעד ו-50 נגד. 

חברי הכנסת אלכס קושניר וד"ר שלמה קרעי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

 

ח"כ קרעי אמר:"עשו קמפיין על חשבון תושבים שיושבים ופוחדים ועל חשבון לדים שרועדים מאימת הטילים. ישראל ביתנו וממשלת ההונאה החתימו עצומות, תקפו אותנו, צייצו. שלושים שנה ישראל ביתנו בפוליטיקה, שום הישג חוץ משחיתות. תושבי אשקלון חשובים בעינהם לא יותר מקליפת השום. מה שהיה טוב בקמפיין כבר לא טוב היום. יגידו שהייתה ועדה זמנית ואין תקציב אבל פנסיות של מיליונים הם אישרו ברגע. כל מה שדיברו על תושבי אשקלון היה אפס מאופס ולצורך קמפיין בחירות. המפלגה המושחתת ביותר בישראל, שכבר מזמן עברה לשמאל הפוסט ציוני, הובילה קמפיין של הטבות מס לעיר אשקלון המופגזת ועכשיו, כשיש להם גם יו"ר ועדת כספים, גם שני שרי אוצר וגם יו"ר ועדת רפורמות, הם מתנגדים. בושה.  נמשיך להיאבק". 

אלכס קושניר מנגד תקף את הצעת החוק של חברי הליכוד ואמר השבוע כי ברגע שישראל ביתנו נכנסה למשרד האוצר וועדת הכספים, הופתעו חברי המפלגה לגלות שלא נעשתה בעבר כלל עבודה בנושא אשקלון. לטענת קושניר, לא היו נתונים במשרד האוצר או ברשות המיסים לגבי מספר הדירות הלא ממוגנות בעיר והעלויות של הטבות מס. 

בישראל ביתנו הדפו את הביקורת של חברי הליכוד ואמרו השבוע ל'סקופ': "יו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת אלכס קושניר העלה את הצעת החוק לתושבי אשקלון מספר פעמים בשנתיים האחרונות. בזמן שחברי הליכוד קראו לה הצעה פופוליסטית, הפרו את הבטחותיהם לתושבי העיר והצביעו נגד החוק. לפני כארבעה חודשים הגיש ח״כ קושניר שוב את החוק להצבעה בקריאה טרומית ולשמחתנו חברי הכנסת התפקחו והצביעו בעדו הפעם. עם מינויו של ח״כ קושניר ליו״ר ועדה קבוע ולא זמני, קבע דיון להכנת החוק לקריאה ראשונה בוועדת הכספים, אליו זימן גורמים ממשרד האוצר, המשפטים ורשות המסים. משרד האוצר ובראשו שר האוצר ליברמן והשר חמד עמאר, החל בעבודת המטה הנוגעת לחוק וגילה שלא נעשה דבר במשרד בנושא אשקלון עד להקמת הממשלה הזאת. שום עבודת מטה, שום נתונים על העיר ותושביה ובמילים אחרות, ההבטחות והשקרים של הליכוד התאמתו והראו שאפילו לא היה בכוונתם לקדם משהו לתושבי העיר. בשבוע שעבר ניצלו חברי הליכוד באופן ציני את תושבי העיר כשהגישו הצעת חוק מועתקת, זהה לשל ח״כ קושניר. בעוד הצעת החוק המקורית כבר עברה בטרומית ונמצאת בהכנה. חברי הליכוד ניסו לעוות את המציאות וחשבו שתושבי העיר שכחו מי הפקיר אותם 12 שנה תחת טילים. אנחנו נמשיך ונקדם את החוק לתושבי אשקלון, לא בגלל משחקי צביעות וניצול של הליכוד- אלא מתוך מחויבות עמוקה ואמיתית לתושבי העיר המופגזת ביותר. בימים אלה משרדי הממשלה שוקדים על תוכן החוק והכנתו, וח״כ קושניר יקיים דיון ברגע שיסיימו. אותנו ישפטו על פי מעשים, לא דיבורים". 

הפוליטיקאים באשקלון במבצע שומר החומות. צילום: אלדד עובדיה

 

גורמים בממשלה סיפרו השבוע ל'סקופ' כי למרות הספינים התקשורתיים של חברי כנסת בנושא הטבות המס לאשקלון, נראה כי יהיה קשה מאוד להעביר חוק שכזה ולתגמל את תושבי העיר בלבד. עוד התברר כי נושא הטבות המס כלל לא נמצא על הפרק בתקציב לשנה הבאה. 

כזכור, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' התנגד נחרצות ודרש הטבות זהות גם לתושבי באר שבע. 

עוד סיפרו בכנסת כי מדובר בהליך ממושך שגם אם יגיע לסיומו ויאושר, לא יטיב עם חלק גדול מאוד בעיר שכן הטבות המס נוגעות רק לתושבים שמשתכרים במשכורות גבוהות, דבר שאינו תקף עבור חלק גדול מאוכלוסיית אשקלון. 

רעיון חלופי שהוצע הוא להעביר הוראת שעה במסגרתה יגיעו לקופת העיר מאות מליוני שקלים שיועברו לתושבים בדמות הנחה של כארבעים אחוז בארנונה. הטבה שכזו תטיב עם כל תושבי העיר בניגוד להטבות המס המדוברות. גם חלופה זו רחוקה ממימוש בשלב זה. 

מבצע שומר החומות: הוארך מועד הגשת הדרישה לפיצוי 

בתחילת השבוע החליטה הממשלה לאפשר לתושבי עוטף עזה להמשיך להגיש בקשות לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לרכוש ולעסקים במבצע שומר החומות. 

מועד ההגשה המקורי נקבע לסוף שבוע זה, אך אחרי תלונות של אזרחים רבים התברר כי ישנה תקלה טכנית באתר רשות המיסים ולא ניתן להגיש את הבקשות כסדרן ולצרף את המסמכים. 

אחרי סבב התייעצויות הוחלט להאריך את מועד הגשת הבקשות עד סוף שנת 2021.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הממשלה שוב הפילה הצעת חוק למתן הטבות מס לאשקלונים, חברי הכנסת מטילים אחריות זה על זה ואשקלון כלל לא נמצאת בתקציב לשנה הבאה . קושניר: "צריך להתחיל הכל מהתחלה" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן