חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת – "ניצבים" | אביחי דניאלי

לרפואה שלימה החלמה מהירה ובריאות איתנה לרות מרגלית בת רחל

מסופר על הרב הקדוש משה מקוברין שהגיע אליו חנווני והתאונן לפניו על דלדול פרנסתו בחנות: "לשכני החנווני, שבחנותו יש את אותה הסחורה שאני מוכר יש בידו שפע פרנסה ופדיון רב, ואילו לי אין פדיון ואין פרנסה…"
השיבו הצדיק: "הנני מבטיחך, שגם לך תהיה פרנסה בשפע וברווח, רק תנאי אחד בדבר – כאשר תראה שלשכנך החנווני יש פדיון רב, תתן הודיה לבורא עולם, וכך תאמר: 'ברוך השם, שנתן לאיש ישראל פרנסה בריווח'.
אומנם בימים הראשונים יהיה לך קשה לומר זאת בלב שלם אולם כשתרגיל עצמך לומר כן בפיך, במשך הזמן ייכנסו הדברים גם ללבך, עד שתאמר כן בלב שלם, כמו שנאמר: 'בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתו', קודם 'בְּפִיךָ' ואחר כך 'בִלְבָבְךָ…

כתוב בפרשה: "כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לֹא נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ וְלֹא רְחֹקָה הִוא… : כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ" (דברים ל', יא', יד').

המצווה הזו – המצווה של "עין טובה", לא רחוקה היא ממך לא בשמים היא, היא כאן לידך – בפיך ובלבבך לעשותו.
כולנו מחפשים ברכות לשנה החדשה, ברכות שישפיעו עלינו לטובה, שישמרו עלינו, שיתנו לנו נחת.

אמר שלמה המלך: "טוֹב עַיִן הוּא יְבֹרָךְ כִּי נָתַן מִלַּחְמוֹ לַדָּל" (משלי כב', ט') – אם רוצים אנו להיות מבורכים, לקבל ברכת שמים, צריכים אנו להיות בעלי עין טובה, לשמוח בהצלחת האחר, לברך אותו, לא לקנא בו, ואפילו להודות לבורא על הצלחתו.

לעיתים האדם העומד מולך הוא ה"אויב" שלך, המתחרה שלך, זה שכביכול לוקח את פרנסתך, זה המאיים על מעמדך, כיצד ניתן לברך אותו ולשמוח בהצלחתו?
אם תשכיל להבין שהפרנסה קצובה לך מראש השנה הזה עד ראש השנה הבא, אם תזכור שבורא עולם הוא זה שמרים ומשפיל, מגביה אדם ומרוממו, תוכל, ואפילו במעט לשמוח בהצלחת האחר, לברכו, להיות עם עין טובה.

"טוב עין הוא יבורך" – תהיה עם עין טובה, תרגיל עצמך לברך ולשמוח בהצלחת האחר, עד שהדברים יהיו טבועים בלבך, כך תזכה להיות מבורך. לא מבורך רק מפיהם של אנשים אלא גם מפיו של הבורא, מפיו של מי שיכול לתת לך באמת שנה טובה ומתוקה…

*זמני כניסת השבת :*
*כניסת שבת :18.42*
*תוספת שבת:18.32*
*יציאת השבת :19.37*
*יציאת השבת ר"ת:20.14*

*שבת שלום ומבורך*
🕯️🍷💐🍷💐🕯️
                                

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן