חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"עדו היה גאה בפרוייקט" 

שני אביגל, אמו של עדו שנהרג במבצע שומר החומות, קוראת לעיריית אשקלון להצטרף למיזם הספסל החברתי של בנה: "כך נקדם את ערך החברות והערבות ההדדית" | מילן מועלם   

עדו אביגל ז"ל, נהרג במבצע שומר החומות מרסיס של רקטה שחדר לתוך חדר הממ"ד בביתו. את האירוע הקשה שערער את בטחונם של תושבי עוטף עזה, קשה לשכוח וכך גם את החיוך היפה של עדו שהלך לעולמו אבל השאיר אחריו פרוייקט חברתי מרגש שתופס תאוצה בימים אלו.

אמו, שני אביגל, סיפרה השבוע לסקופ על מפעל חיה והכוונה שלה לפרוס את צוואתו של עידו בכל רחבי הארץ, ספסל חברתי שיאפשר לילדים למצוא חברים ובכך להימנע מחרם ותחושת בדידות.

עוד בחייו היה משתף עידו את אמו על סדר יומו בגן ועל חבריו: "הוא שיתף על ילד מהגן שלא מדבר בעברית ושיתף איך הם מסתדרים במשחק למרות הפער השפתי. ולפעמים שאל איך לבקש מאחרים להשתתף במשחק כשהם לא רוצים לשתף אותו. שוחחנו על כך שאפשר להציע חוקים חדשים ובכך לאפשר גם לו להשתתף במשחק. השתדלתי להביא חברים למשחק בבית, כדי לאפשר לו להתחבר ביתר קלות לאחר מכן בגן. לא תמיד זה הצליח".

וכך נולד ספסל החברות? 

""ספסל החברות" נולד מהרעיון החברתי, לעזור לאחרים שמתקשים להשתלב במשחק או לאפשר תקשורת על הספסל במצב של וויכוח בין שני ילדים. כשעידו לא הסתדר עם ילדים אחרים, היה פונה אלי ואומר שהם לא עושים כלפיו 'ואהבת לרעך כמוך'. לפני השינה היה משתף שהוא גאה בעצמו שעשה 'ואהבת לרעך כמוך' בכך ששיתף את חבריו במשחקים שלו ואף עשה יותר מאתמול. לכן זה המשפט שכתוב על הספסל".

מה עידו היה חושב על הספסל? 

"אני חושבת שדודק'ה, כך היה מציג עצמו בפני אחרים, היה גאה בפרויקט הזה, בעיקר נוכח העזרה והביטחון שזה יכול לתת לילדים אחרים. הוא בטח היה שמח אם היה לו ספסל כזה להיעזר בו. דודק'ה היה ילד עם נשמה של מבוגר בגוף של ילד. הוא היה רגיש לסביבה שלו בצורה בלתי רגילה". 

בימים אלו מתרחבת היוזמה לכל רחבי הארץ ואביגל מקווה להיפגש עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, על מנת לקדם גם כאן את היוזמה:"יש מספר רשויות שספסל החברות כבר שולב בגנים ובבתי הספר והפך לפינת החברות אליה יגיעו תלמידים וילדים שונים. כך נקדם את ערך החברות והערבות ההדדית. זה גם מאוד מתכתב עם חשיבות של אהבת חינם אחרי תשעה באב. כולי תקווה שגם אשקלון תיקח חלק ביוזמה". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שני אביגל, אמו של עדו שנהרג במבצע שומר החומות, קוראת לעיריית אשקלון להצטרף למיזם הספסל החברתי של בנה: "כך נקדם את ערך החברות והערבות ההדדית" | מילן מועלם   
דילוג לתוכן