חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה בהתחדשות העירונית: תוכנית שפירא אושרה

התכנית הראשונה באשקלון לתמ"א 38 אושרה להפקדה בוועדה המחוזית. צפי לתחילת עבודות: תחילת 2022, אם הכל ילך כמתוכנן |מילן מועלם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום דנה השבוע בקידום תוכנית תמ"א 38 ברחוב שפירא בשכונת שמשון באשקלון. זו הפעם הראשונה שבה תכנית התחדשות עירונית בתחומי העיר אשקלון מגיעה לשלב תכנוני מתקדם בוועדה מחוזית.

התוכנית כוללת תוספת של 210 יחידות דיור ב-5 בניינים קיימים בני 4 קומות ותוספת של עד 4 קומות לכל בניין. בנוסף, התוכנית כוללת גם תוספת של ממ"ד לכל דירה וכן חיזוק וחידוש 160 יחידות דיור קיימות.

מדובר בתכנית שהחלה כמהלך משותף שנעשה ע"י מינהל הנדסה והמינהלת להתחדשות עירונית ובהובלת ראש העיר אשקלון, תומר גלאם אשר זכה לשיתוף פעולה גם מצד מנהל התכנון במחוז דרום אשר ליווה את צוות העבודה. במקביל להליכי התכנון, התקיים שיתוף פעולה של נציגות הדיירים במתחם יחד עם המינהלת העירונית אותה מוביל גדעון קינג, מה שהוביל בסוף התהליך לאישור הראשון של פרויקט תמ"א 38 בעיר אשקלון.

במינהל ההנדסה בעיריית אשקלון הוחלט לקדם את התכנית בהליך רישוי מהיר ככל האפשר כדי לקצר את טווח הזמנים להמתנה לקבלת היתר בניה על-מנת שהיזם שייבחר ע"י הדיירים יוכל להתחיל בבניה מהר ככל הניתן.

התוכנית לרחוב שפירא. הדמיה: י. ישראלי

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "אנחנו מתקדמים עוד צעד חשוב במהפכת ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון. החשיבות של התכנית, כמו של תכניות רבות נוספות שהעירייה מקדמת להתחדשות עירונית, היא במטרה לספק מענה לפערי המיגון הקיימים בשכונות הוותיקות ובמטרה לחדש אותן ולהעניק לתושבים סביבת מגורים חדשה ובטוחה יותר. כעירייה, נעשה את כל הדרוש כדי להוציא לפועל את התכנית הזו במהירות האפשרית למען התושבים".

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון תומר גוטהלף ציין כי "לאור הכדאיות הכלכלית בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון בכלל ובשכנות שמשון בפרט, מדובר בפתרון מצוין המשיג מספר מטרות: בראש ובראשונה התכנית מציעה פתרון למיגון המבנים – עניין הכרחי ומציל חיים במיוחד באשקלון. בנוסף, התכנית מציעה חידוש והרחבת הדירות הקיימות, תוספת מרפסות לרווחת הדיירים, מאפשרת לדיירים הקיימים להישאר בביתם, תוך שיפור המרחב הציבורי".

עו"ד גדעון קינג, ראש המינהלת להתחדשות עירונית הוסיף כי: "אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה מצד כל הנוגעים בדבר ומקווה שאישור התכנית הזו, הוא רק הצעד הראשון שיביא בעתיד הקרוב לאישורן של תוכניות נוספות להתחדשות עירונית ברחבי העיר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

התכנית הראשונה באשקלון לתמ"א 38 אושרה להפקדה בוועדה המחוזית. צפי לתחילת עבודות: תחילת 2022, אם הכל ילך כמתוכנן |מילן מועלם
דילוג לתוכן