חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא רוצים את קצא"א

הערב: הפגנה נגד הרחבת פעילות קצא"א. גלאם נפגש עם ראשי המחאה והבטיח לפעול נגד החברה | מילן מועלם

ראש העיר, תומר גלאם, נפגש בסוף השבוע עם מארגני המחאה נגד הסכם הנפט על רקע ההפגנה שנערכה  ברחבת 'קניון גירון' בעיר.

במפגש נכח גם חבר המועצה לשעבר, יורם שפר, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה, מיטל אמיתי והמארגנים, מייקל רפאל, מנכ"ל אנשי הים התיכון, שני טובול, רכזת אזור דרום באנשי הים התיכון ואורה לוי, תושבת העיר.

ראש העיר פירט את הפעולות שביצעה העירייה בשנים האחרונות, מאז כניסתו לתפקיד ראש העיר ויו"ר האיגוד שכללו, בין היתר, את הגברת הפיקוח על הפעילות של קצא"א, הוספת תחנת ניטור לתחנת אשקלון, ביצוע ניטור 24/7 וסיורי פיקוח באופן שוטף ודרישה לעדכון תנאי רישיון העסק כדי להחמיר את הדרישות לפעילות של החברה.

כמו כן, הבטיח ראש העיר להמשיך ולפעול גם מול השרה להגנת הסביבה הנכנסת, תמר זנדברג, על מנת לפעול יחד, בשיתוף פעולה בין המשרד לעירייה ולאיגוד, למנוע את ההסכם.

ראש העיר, תומר גלאם: "עיריית אשקלון תעשה הכל כדי לשמור ולהגן על בריאות התושבים ותיאבק במקומות הנכונים ומול הגורמים הרלוונטיים כדי למנוע הסכם כלשהו שעלול לפגוע בכך. יתרה מכך, בין השנים 2014-2016 ניתנו לקצא"א אישורים לבניית תשעה מיכלים נוספים ואנחנו עושים הכל בימים אלו כדי למנוע או לצמצם את הקמתם. בריאות הציבור היא המטרה העיקרית שלנו ואנחנו נמשיך לפעול כדי לוודא זאת*.

שני טובול, רכזת קהילת דרום בקואליציית אנשי הים התיכון-דלפיס: ״הסכם קצא"א מעמיד בסכנה ממשית את בריאות ובטחון תושבי אשקלון והאזור. ביחד עם עשרות גופים סביבתיים הגענו לראש העיר על מנת לדרוש ולהבטיח שיפעל להרחקת הסכנה משכונות העיר.הכתובת על הקיר ודי בדליפה אחת מול חופי הים שלנו כדי שמפעלי ההתפלה מושבתים ואסון גדול יקרה. לא נמתין לאסון האקולוגי בחיבוק ידיים. לפני כמה חודשים היינו עדים לאסון נפט חמור שאת נזקיו העצומים משלמים עד היום הסביבה הימית ובעלי החיים. כמי שפועלת למען הקמת שמורות ימיות באזור אנו מחוייבים לקדם את הכרזת שמורת הטבע אבטח כי להגן על הים, ולא להפקיר אותו לסכנת זיהום ממשית. נפגין ונמשיך להיאבק עד שנראה צעדים מהותיים להרחקת קצא"א".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הערב: הפגנה נגד הרחבת פעילות קצא"א. גלאם נפגש עם ראשי המחאה והבטיח לפעול נגד החברה | מילן מועלם
דילוג לתוכן