חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערוכים לכל תרחיש

בסבב הלחימה האחרון, אלפי טילים שוגרו לעבר שטח ישראל, בחלקם הקטן פגע ביעדים שונים.

חלק מהאזורים הנמצאים תחת מטחים כבדים עמוסים במפעלים ובתעשיות שונות (כ-168 אזעקות צבע אדום נשמעו באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון), המשתמשות בין היתר גם בחומרים מסוכנים, שבעת פגיעת טיל בהם, עלולה להיווצר סכנה מיידית לתושבים, ולכן נדרשת היערכות ומוכנות של כלל המפעלים באזורי הלחימה המחזיקים בחומרים מסוכנים בשטחם.

איגוד ערים לאיכות הסביבה

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון , ערך בשבועות האחרונים ביקורות ובדיקות מוכנות לחירום במפעלים בנפה. ביקורות אלה נעשות בתקופות של לחימה, כאשר פיקוד העורף מוציא צווים בעניין הנ״ל. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מוודא כי כלל המפעלים בהם נערכות הבדיקות מוכנים לכל תרחיש, מוודאים כי בשטח המפעל נמצא הציוד הדרוש, וכי יש במפעל צוות חירום שיודע לתפעל את האירוע בזמן אמת, ובמידת הצורך מוודאים כי בהמשך להוראת פיקוד העורף, מתבצע צמצום של כמות החומרים המסוכנים בשטח המפעל.בין היתר הבדיקות נערכו במפעלי אינטל, צבר ואסם.

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון נמסר: ״בריאותם ושלומם של התושבים היא מעל הכל. לכן בהמשך לצווי פיקוד העורף, אנו באיגוד ערים ערכנו את הבדיקות הנדרשות בכלל המפעלים והתעשיות בשטחי הנפה המשתמשים בחומרים מסוכנים, ווידאנו כי הם מוכנים לתרחיש פגיעת טיל בשטח המפעל. לצערנו היו טילים שלא יורטו ועשינו הכל כדי לוודא שלא נשקפת סכנה לתושבים ולסביבה.״

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן