חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת "תזריע מצורע" | אביחי דניאלי

 

כשהיו מזמינים את רבי לוי יצחק מברדיטשב זצ"ל לברית מילה, היה משיב: "מוכן אני לבוא ולהשתתף, בתנאי שיערכו סעודת מצווה כראוי".

באחד הימים שאל אותו אחד מתלמידיו לפשר התנאי והרבי הסביר: "מאבקים קשים יש לי נגד השטן אשר בכל עת מחפש דרכים לקטרג על ישראל, לעומתו טוען אני שכאשר אדם מישראל מקיים מצווה כלשהי, הוא עושה זאת בשמחה וברצון, ואילו כאשר נכשל חלילה בעבירה, גורם לו הדבר צער רב וליבו נשבר בקרבו.

ויש לי הוכחה לטענתי – שהרי מעולם לא ראינו יהודי ואפילו החוטא ביותר, שיערוך סעודה לרגל עבירה שעבר, ולעומת זאת כשעורך ברית מילה, בר מצווה ושאר מצוות, הוא שש ושמח ועורך סעודות מצווה, ומכיוון שהשטן יודע את האמת, מנסה הוא בכל כוחו למנוע ממנו לערוך את סעודת המצווה, כדי שתהא לו סיבה מספקת לקטרג על ישראל…

לכן כשמזמינים אותי לשמחת מצווה מוכן אני לבוא רק בתנאי שיערכו סעודת מצווה כראוי…"

כתוב בפרשת השבוע "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ" (ויקרא יב', ג').

בכל דבר בחיים צריך מזל, גם למצוות יש מזל, יש מצוות שבקושי מקיימים, יש שלא כל ישראל מקימיים אותן, יש מצוות המתקיימות בעצב, ויש בשמחה, אולם מצווה אחת עם מזל גדול, מצווה שמקיימים אותה כל ישראל, ללא מחשבה, ללא קושי, ללא יצר הרע, עם שמחה גדולה, סעודה כיד המלך והתרגשות… זוהי מצוות ברית המילה.

אם ניקח את מצוות ברית המילה ונמנף אותה לכל מצווה שנעשה, בשמחה, ללא מחשבה, ללא יצר המונע, ואפילו כל מספר ימים נאכל מאכל טוב ונאמר "זו סעודת מצווה למצווה פלונית שעשינו", נוכל להשתיק את היצר המקטרג, להסיר מאיתנו גזירות ולהוריד עלינו שפע רב.

אדם השמח במצווה שעשה, כואב בעבירה שעבר, מוכיח שהוא רוצה להיות אדם טוב יותר, להיות קרוב יותר לבורא, אך בשר ודם הוא ויצריו מסיתים אותו מהדרך.

זכור תמיד, העיקר שאתה נמצא בדרך ולא מוסת לדרך אחרת, גם אם יש מכשולים ועבירות, זמנים קשים וימים של אמונה רופפת, העיקר שאתה בדרך, הימים יעברו, המכשולים יימעטו, האמונה תתחזק ואתה תלך בגאון בדרך המלך, הדרך היחידה הטובה לך…

*זמני כניסת השבת :*
*כניסת שבת :18.50*
*תוספת שבת:18.40*
*יציאת השבת :19.48*
*יציאת השבת ר"ת:20.24*

*שבת שלום ומבורך*
🕯️🍷💐🍷💐🕯️
                                

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן