חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כאן בזכותם:אירועי יום הזכרון תשפ"א

הולכות ונשלמות העבודות לשדרוג רחבת יד לבנים בה ייערך הטקס המרכזי; מיד בסיום הטקס, שרים לזכרם עם האמנים עמיר בניון, עידן עמדי, נרקיס ואמנים מקומיים. יום הזכרון תשפ"א, הלו"ז המלא | מילן מועלם

עיריית אשקלון השלימה את ההכנות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. השנה יתקיים הטקס ברחבת יד לבנים המחודשת שעברה שדרוג משמעותי בחודשים האחרונים.

בנוסף, תקיים העירייה טקס מרכזי בהשתתפות המשפחות השכולות בלבד שיורשו להיכנס בהתאם לתנאי התו הירוק. בעירייה מבקשים מהתושבים להתחשב בבקשה זו ולא להגיע לטקס המרכזי. לנוחיות התושבים, הטקס יועבר בשידור חי בעמודי הפייסבוק של ראש העיר תומר גלאם ועיריית אשקלון ובערוץ היוטיוב של עיריית אשקלון.

כמו כן, בדומה לשנה שעברה, אז ביצעה העירייה יוזמות מרגשות חסרות תקדים בהיקפן כדי להתגבר על המגבלות שהיו באותה התקופה, השנה תניח העירייה זרי אבל על כל קברי הנופלים בשני בתי העלמין הצבאיים בעיר ובכניסה לבית העלמין ימתינו למשפחות השכולות נרות עם שמות הנופלים.

במהלך יום הזיכרון תקרין העירייה על גבי שני מסכי ענק בצומת בן גוריון-יצחק רבין ובצומת מח״ל-בר כוכבא את תמונות הנופלים.

אלדד עובדיה

הטקס המרכזי – 'לו לרגע יכולתי'

הערב ערב יום הזיכרון, בשעה 20:00, רחבת יד לבנים, במעמד המשפחות השכולות, יו״ר יד לבנים, יעקב מושיאשווילי, ראש העיר, תומר גלאם וחברי מועצת העיר.

‎השנה הטקס ייערך בסימן הגעגוע והרגעים האבודים עם האהובים. יינתן דגש על אותם רגעים נכספים עבור בני המשפחה ויקיריהם של החללים. כל מה שלא הספיקו לומר, השירים שכתבו להם, החיבוק, האירועים המשמעותיים שהתרחשו מאז והרצון שלנצח יישארו חלק מאותם רגעים – בחייהם או במותם. קטעי ההקראה בטקס יילקחו מתוך קטעי שירה, מונולוגים, ומשפטי געגוע של בני משפחה שכולים.

את הטקס ינחה אקי אבני וישתתפו בקטעי שירה מרגשים האמנים עמיר בניון, עידן עמדי, נרקיס ואמנים מקומיים. מדי בסיום הטקס יתקיים מופע שרים לזכרם בהשתתפות האמנים.

הכניסה לטקס תתאפשר למשפחות שכולות בלבד ע"פ הצגת הזמנה ובהתאם לתנאי התו הירוק. הציבור מתבקש להתחשב בבקשה זו.

הטקס יועבר בשידור חי באמצעים הבאים: עמוד הפייסבוק של עיריית אשקלון ושל ראש העיר, תומר גלאם.

הטקס יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות. בין היתר, הותאמה הכניסה לטקס ואזור ישיבה מיוחד אשר תואם את צרכיהם של המתניידים בכסא גלגלים, יחולקו אוזניות לאנשים עם לקות שמיעה ולאורך כל הטקס תהיה מתורגמנית לשפת הסימנים והטקס יעבור תמלול מבעוד מועד עבור השידור.

טקס יום הזיכרון של תנועת הצופים – שבט נמרוד: 

יום שלישי (13.04.21), בשעה 17:00, זונאבנד 10.

טקס הכולל קטעי קריאה, שירים והנחת זרים לחללי צה"ל חניכי הצופים.

טקס יום הזיכרון בבית העלמין הצפוני

יום רביעי (14.04.21), בשעה 09:00, בית העלמין רמת אשכול. טקס צבאי למשפחות שכולות בלבד, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצת העיר.

טקס לזכר נפגעי פעולות האיבה: 

יום רביעי (14.04.21), בשעה 13:00, בגן ע"ש בנות חטואל בשכונת שמשון.

משמרות כבוד:

יום רביעי (14.04.21), בשעה 14:30, רחבת יד לבנים.נציגי תנועות הנוער יערכו משמרות לצד הדגלים.

זמני הצפירות:

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, יום שלישי (13.04.21), בשעה 20:00 למשך דקה אחת.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה יום רביעי (14.04.2021) בשעה 11:00 למשך שתי דקות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הולכות ונשלמות העבודות לשדרוג רחבת יד לבנים בה ייערך הטקס המרכזי; מיד בסיום הטקס, שרים לזכרם עם האמנים עמיר בניון, עידן עמדי, נרקיס ואמנים מקומיים. יום הזכרון תשפ"א, הלו"ז המלא | מילן מועלם
דילוג לתוכן