חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי המתנה ממושכת: ההגנה היבשתית אושרה 

הוולחו״ף אישרה את התוכנית להגנה היבשתית על המצוק באשקלון:״ הפרוייקט יהווה אבן דרך משמעותית בהגנה על המצוק | מילן מועלם  

מליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית אישרה השבוע (ראשון) את התוכניות שהציגה עיריית אשקלון להגנה היבשתית על המצוק בעיר. התוכניות הובאו לאישור הוועדה לאחר קבלת אור ירוק מראש העיר, תומר גלאם, לפרויקט.

על פי התוכנית לייצוב תא השטח, תתבצע העבודה בחלוקה לשלושה מקטעים: אזור דרומי, דרומית למלון הרלינגטון שם יבוצע קיר בבוהן המצוק וקיר תומך לטיילת, מקטע מרכזי מתחת למלון הרלינגטון, בו יבוצע קיר שיגומים בחיפוי פריקסט, אזור צפוני צפונית למלון הרלינגטון, שם יבוצע מיתון המדרון וקיר בבוהן המצוק. לאורך כל המקטעים תתאפשר עלייה וירידה מהחוף ואליו ויינתן מענה לנושא הנגישות לאנשים עם צרכים מיוחדים. 

בעירייה אמרו השבוע שבתוכנית הושקעה מחשבה רבה ובהשראת חופים רבים ברחבי העולם, תוקם לאורך המדרון טיילת להולכי רגל שיוכלו ליהנות מגישה נוחה, על רקע הנוף, היישר מהאזור הצפוני לאזור הדרומי ועד לחוף הים עצמו. כמו כן, תוכננה מעלית לצורך ירידה ועלייה מהחוף, בסמוך למקטע המרכזי.

בהחלטת הוועדה נמסר כי ״הוועדה, לאחר ששמעה את נציגי עיריית אשקלון ומהנדסת העיר, עורכי תכנית הפיתוח, נציגת הוועדה המחוזית ונציג החברה הממשלתית להגנה על מצוקי הים התיכון, מחליטה לאשר את תכנית הפיתוח״, בהתאם לביצוע קירות השיגומים על פי החלופה שהוצגה בדיון. 

לדברי הוועדה ״לחלופה זו יתרון חזותי כך שהמביט מהחוף לא יצפו אל קירות תמך גבוהים, ובנוסף, תאפשר לטיילת עתידית לכשתאושר, לעבור לאורך מדרון מגונן ולא למרגלות קיר גבוה״. 

כמו כן, הוועדה קיימה דיון נרחב בנושא הטיפול בנגר על גג המצוק והפעולות הנדרשות להסדרת הנגר. על כן, תנאי להיתר ראשון יהיה אישור הוולחו״ף לתכנון הטיפול בניקוז בתחום תא השטח, אשר יכלול צמצום הפיתוח המוצג סביב מוצא הניקוז הקיים בחוף, טיפול בהסדרת עודפי נגר והפנייתם אל המוצא הקיים, הסדרת הניקוז באזור שמצפון לסוכה הלבנה, לרבות ביטול צינורהנגר במצוק צפונית לה שאינו מוסדר סטטוטורית ולוח זמנים לביצוע הטיפול בנגר.

גלאם אמר היום: ״עשרות שנים מדברים על התוכניות להגנה על המצוק, אנחנו עושים. מדובר בפרויקט חשוב וחיוני שייתן מענה לנושא ההגנה היבשתית שנדרשת למצוק, לצד ההגנה הימית שבוצעה ומבוצעת בימים אלו על ידי החברה הממשלתית. אני משוכנע כי הפרויקט, שייצר טיילת נוספת לאורך דופן המצוק, יתמוך במצוק ויחזק אותו, יהווה אבן דרך משמעותית בהגנה על המצוק ויקדם אותנו צעד נוסף למיצוי הפוטנציאל הטמון ברצועת החוף היפהפייה שיש לנו בעיר כמוקד תיירות, בילוי, פנאי ונופש״.

כעת, עם אישור הוולחו״ף כאמור, בעירייה כבר פועלים לקידום השלב הבא בפרויקט והוא הוצאת היתר, כנדרש, לתחילת ביצוע העבודות.

הדמיות: ברוידא מעוז אדריכלות נוף בע״מ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הוולחו״ף אישרה את התוכנית להגנה היבשתית על המצוק באשקלון:״ הפרוייקט יהווה אבן דרך משמעותית בהגנה על המצוק | מילן מועלם  
דילוג לתוכן