חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הרחבת פעילות קצא"א תעצר?

המשרד להגנת הסביבה דרש דיון דחוף בנוגע להרחבת פעילות קצא"א. גלאם:" אנחנו יכולים רק להעלות על הדעת אילו נזקים סביבתיים יכולים להיגרם משינוע נפט בכמויות המתוכננות" | מילן מועלם

וועדת הפנים והגנת הסביבה התכנסה ודנה בכוונה להרחיב את פעילות קצא"א ולשנע נפט דרך העיר בעקבות הסכם החברה מול איחוד האמירויות.

בעירייה וגם באיגוד ערים לאיכות הסביבה והמשרד להגנת הסביבה, מתנגדים נחרצות לכוונה להרחיב את הפעילות ואתמול דרשה השרה גילה גמליאל דיון דחוף בעניין.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, השתתף הבוקר בוועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה באסון הזפת בים ובחופים והתייחס להסכם שינוע הנפט המתגבש בין חברת קצא״א לאיחוד האמירויות:״העיר אשקלון סובלת חדשות לבקרים מזיהום סביבתי ומריחות בלתי נסבלים שמקורם בתקלות חוזרות ונשנות בחברת קצא״א ואנחנו יכולים רק להעלות על הדעת אילו נזקים סביבתיים יכולים להיגרם משינוע נפט בכמויות המתוכננות. אסון הזפת בחופים הוא דוגמא קטנה לזה. המטרה שלי, כראש הרשות, היא להבטיח את שלומם ובריאותם של תושבי אשקלון וזה הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי. יציאתו לדרך של פרויקט כזה, מבחינתנו זה יהיה כמו להפנות את הלחי השנייה ואסור לנו לאפשר זאת. אני שמח שגם השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מחזיקה באותה העמדה. זו ההזדמנות גם להעניק לרשויות את הכוח והסמכות לפקח בצורה מאסיבית ולאכוף במידת הצורך נגד פעילויות כאלו ואחרות במתקנים אסטרטגיים הקיימים בשטח העיר״.

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון:"הרחבת שינוע נפט בקווי קצא"א יכול להביא לתוצאות הרות גורל הן מבחינת הסביבה והטבע, והן מבחינת התושבים המתגוררים בסמיכות לקווים ובריאותם של תושבים אלה. כבר כיום לקצא"א מספר רב של תקלות, כשהחמורה שבהן התרחשה לפני שלושה חודשים במהלכה נאלצו תושבי אשקלון להכנס לבתיהם ולאטום חלונות בהוראת משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון. אסון הזפת מבהיר לכולם בצורה הברורה ביותר את ההשלכות של התנהלות לקויה בכל הקשור לנפט ולדלקים מסוכנים."

מאבק במזהמים: השליך בטון ונעצר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

המשרד להגנת הסביבה דרש דיון דחוף בנוגע להרחבת פעילות קצא"א. גלאם:" אנחנו יכולים רק להעלות על הדעת אילו נזקים סביבתיים יכולים להיגרם משינוע נפט בכמויות המתוכננות" | מילן מועלם
דילוג לתוכן