חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלאם: "אשקלון בדרך לעיר אדומה"

אשקלון קרובה לציון שמוביל לסגירת מערכת החינוך. בעירייה עוקבים בדאגה אחר קצב ההדבקויות. ברנע צפון מובילה בתחלואה| מילן מועלם

המשמעת של האשקלונים רופפת במיוחד וכתוצאה מכך ייתכן שבימים הקרובים נתבשר על סגירת מוסדות החינוך.בעירייה עוקבים בדאגה אחר הנתונים והבוקר נערכו מספר דיונים בנושא.

על פי הנתונים, נכון להיום (ראשון) ישנם 972 חולים פעילים באשקלון, כאשר 33 מהם נוספו ביממה האחרונה. מקדם ההדבקה עומד על 1.04 אחוז ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-8 אחוז.

מנתונים נוספים שהוצגו במשל״ט עולה כי 1,356 תלמידי גנים ובתי ספר ו-209 אנשי צוות שוהים בבידוד. מתוכם, 37 חולים בגני הילדים ו-86 חולים בבתי הספר.

נתונים מעודדים ניתן לראות בקרב שיעור המתחסנים בתוקף (שעבר שבוע מאז החיסון השני) מגיל 50 ומעלה שעומד על 74 אחוז. במטרה לעודד ביתר שאת את ההתחסנות ובהמשך להיענות הגבוהה לימי החיסונים שנערכו בשבוע שעבר, תקיים עיריית אשקלון יום חיסונים נוסף במרכז קהילתי ׳שפירא׳ בשכונת ׳שמשון׳ ביום חמישי הקרוב, 04.03.22 בין השעות 11:00 עד 23:00. ההשתתפות ללא צורך בהרשמה וללא הפנייה והיא מיועדת למבוטחי כל קופות החולים.

ראש העיר, תומר גלאם:״על פי כל הסימנים, גם מבחינת מקדם ההדבקה, חולים פעילים והיקף התחלואה, אשקלון צפויה להיות מוגדרת כעיר אדומה בימים הקרובים, עם כל ההשלכות המשתמעות מכך והמרכזית שבהן היא סגירת מערכת החינוך, הטלת הגבלות נוספות על המסחר, המשק ועוד. יש לנו עוד אפשרות למנוע את זה. עיריית אשקלון מעמידה לרשותכם שורה של אמצעים שיכולים לסייע לנו בהורדת התחלואה ובהתמודדות טובה יותר עם התפשטות המגיפה. בראש ובראשונה, מתחמי החיסונים פתוחים לשירותכם ואתם מוזמנים להגיע להתחסן, בני נוער מגיל 16 ומעלה, נשים בהיריון, כל אוכלוסיות הסיכון וכלל התושבים. לאור ההיענות הגבוהה לימי החיסונים שקיימנו בשבוע שעבר, נערוך יום חיסונים נוסף ביום חמישי הקרוב במרכז שפירא בשכונת ׳שמשון׳ כדי לעודד את ההתחסנות גם בשכונה זו.

לצד כל אלו, יצאנו בקמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסיית הצעירים בקבוצת הגיל 16-44, שם אנחנו מזהים כי הם חולים יותר, אך מתחסנים פחות. אני קורא מכאן לתושבים, צאו להתחסן, שמרו על ההנחיות והימנעו מהתקהלויות.

הוכחנו, לא אחת, שאנחנו יכולים להתמודד עם הנגיף ולהוריד את נתוני התחלואה בעיר. כעת, נדרש מאיתנו להוכיח את זה שוב. יש לנו יעד ואנחנו יכולים לעמוד בו – עיר ירוקה עם 100% מתחסנים. רק כך, נוכל להמשיך להפעיל את מערכת החינוך, לנצח את הקורונה ולחזור לחיים הנורמליים ולשגרה״.

איתי סהר נדבק בקורונה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אשקלון קרובה לציון שמוביל לסגירת מערכת החינוך. בעירייה עוקבים בדאגה אחר קצב ההדבקויות. ברנע צפון מובילה בתחלואה| מילן מועלם
דילוג לתוכן