חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הם ידעו שעלינו עליהם ופשוט ברחו"

בלשי ימ"ר לכיש פשטו על דירה בצפון הארץ ועצרו חשודים באירועים הפליליים האחרונים בעיר. החשד: מלחמה בין ארגוני פשע ובראשם דומרני מול בני שלמה. ראיון עם פקד בונה מימ"ר לכיש| מילן מועלם | צילום: דוברות המשטרה

סנ"צ מייק כהן, מפקד תחנת המשטרה באשקלון, הבטיח לפני שבועיים בראיון לסקופ, שתחת פיקודו, הפשיעה באשקלון לא תרים ראש ואחרי מספר אירועי ירי ורימונים שהושלכו בעיר, עצרו השבוע בלשי ימ"ר לכיש את האחראים לתקריות הפליליות והמדאיגות שבכולם בוצע שימוש בנשק חם ובאמצעי לחימה נוספים, תוך סיכון חייהם של אזרחים חפים מפשע

זה היה מבצע מורכב. המשטרה ניהלה חקירה סמויה בעקבות האירועים האחרונים, שהפכה לגלויה בתחילת השבוע, כשבלשי הימ"ר פשטו על דירה בצפון הארץ ועצרו 11 חשודים השייכים לכנופיית פשע. על פי החשד, העצורים משתייכים לארגון של חנוכייב, ארגון פשע שמאגד יוצאי חבר העמים ופועל עם הארגון של בני שלמה.

צילום: דוברות המשטרה

 

בשבועות האחרונים עלתה המתיחות בין הארגון של חנוכייב לאנשיו של שלום דומרני דרגה, על רקע סכסוכים כספיים, הימורים ושליטה על חנויות בעיר, כך חושדים במשטרה.

ובחזרה לרגע המעצר. עם התקדמות החקירה הסמויה, איתרו חוקרי הימ"ר את מיקומם של החשודים בבית אותו שכרו באחד המושבים בצפון הארץ ואחרי שחששו שהמשטרה בעקבותיהם. באותה דירת מסתור בוצעה גם היערכות לפעילות פלילית נוספת.

עם מתן האות, פשטו כוחות המשטרה עם בלשי ימ"ר לכיש, יס"מ לכיש ושוטרי ימ"ר מחוז חוף על המתחם בו שהו באותה העת עשרות אנשים. בעת המעצר נתפסו 4 אקדחים, רובה מסמרים, סמים, רכבים ואמצעים טכנולוגיים ששימשו אותם.

החשודים, רובם תושבי אשקלון, נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד לעבירות שימוש בנשק, החזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות. מעצרם הוארך במהירות עד ליום חמישי ויוארך שוב ככל הנראה בדיון הקרוב.

בראיון שפורסם בסקופ בסופ"ש  סיפר השבוע פקד יואב בונה על ההתרחשויות שהובילו למעצר ההמוני: "אנחנו מייחסים לעצורים ארבעה מקרים באשקלון שבה אותה חבורה שבעצם בעקבות סכסוך עם הארגון של שלום דומרני, השתמשה בנשק ורימונים. הרקע לאירועים קשור לכספים ושליטה על חנויות שונות בעיר ובמקביל גם לכניסה של אנשיו של מיכאל מור לעיר".

ההערכה היא שאנשיו של מור משתפים פעולה עם דומרני שאמור להשתחרר במחצית השניה של השנה הנוכחית.

"הם ידעו שעלינו עליהם וברחו. הצלחנו לאתר אותם כשהם מסתתרים בדירה בצפון. ברגע שהם הבינו שהימ"ר בתמונה, לא הייתה להם אופציה אחרת והם ברחו. הפשיטה נערכה בדירה אותה הם שכרו. הצטיידנו מראש בצווי מעצר ונכנסנו כדי לבצע את המעצר שבמהלכו איתרנו נשקים שהוסלקו שם וגם סמים. אחד העצורים הוא קטין", מספר פקד בונה.

לא חששתם מעימות עם העצורים?

"זה משהו שתמיד נלקח בחשבון, אני יכול לספר שהופתענו מכמות האנשים שהיו במקום. התמקדנו מלכתחילה בכמה אנשים אבל כשנפתחה הדלת הופתענו. אנחנו לוקחים בחשבון שיכול להיות עימות אבל כשמדובר בעבריינים שקשורים לפשע מאורגן, יש יותר כבוד והם פחות אלימים כלפי המשטרה".

מה אתה יכול לספר על העצורים?

"מדובר בחשודים שפעילים בארגון של חבר העמים. הם פחות מוכרים באשקלון, הפשיעה שלהם בעיר פחות באה לידי ביטוי ופחות משפיעה על הציבור".

המעצרים יכולים להשליך על השחרור הצפוי של דומרני?

"לא, היות ומדובר בשחרור מלא בתום המועד שקצוב לו. אבל אנחנו מזהים את טביעות האצבע שלו בכל מקום אבל לא ברמה שאפשר לעשות עם זה משהו".

צפויים מעצרים נוספים?

"אנחנו לא פוסלים שיהיו עוד מעצרים, הכל תלוי באיכות הראיות. אנחנו רוצים שמי שיגיע לימ"ר, לא ייצא חזרה החוצה. זאת הכוונה שלנו. כמובן שאנחנו בפיקוח ובמידה ונגיע לעוד ראיות, אני לא פוסל מעצרים נוספים גם של הצד השני".

הליכה מסוכנת

 

הכל בגלל השיניים: קרב סוער בין בכיר במשטרה לאשתו

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בלשי ימ"ר לכיש פשטו על דירה בצפון הארץ ועצרו חשודים באירועים הפליליים האחרונים בעיר. החשד: מלחמה בין ארגוני פשע ובראשם דומרני מול בני שלמה. ראיון עם פקד בונה מימ"ר לכיש| מילן מועלם | צילום: דוברות המשטרה
דילוג לתוכן