חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הועדה לניגוד עניינים בודקת את מינויה של לוי

פרסום ראשון: הועדה לניגוד עניינים של משרד המשפטים הגישה לעיריית אשקלון בקשה לקבל מידע על מינויה של חברת המועצה לדירקטורית בחברה הכלכלית: "המינוי בעייתי, יש מקום לבדוק האם הוא מתאפשר" |מילן מועלם


לפני כחודש מונתה חברת המועצה פאני לוי לחברת דירקטוריון בחברה הכלכלית מטעם האופוזיציה. המהלך נסגר בין לוי לתומר גלאם, מבלי שיידעה מראש את חבריה לאופוזיציה ולמרות שחברי האופוזיציה החליטו שמי שיכהן בדירקטוריון מטעמם יהיה רמי סופר.

אלא שזו לא הייתה הבעיה היחידה במינויה של לוי. בעלה של חברת המועצה, עובד בחברה הכלכלית וכאן כבר עולה חשש לניגוד עניינים. מיד אחרי אישור מינויה של לוי בישיבת המועצה, הוגשה לועדה לניגוד עניינים של משרד הפנים, תלונה על המינוי.

משרד המשפטים הודיע שיבדוק וביקש מהמחלקה המשפטית של עיריית אשקלון להעביר את המסמכים הרלוונטים על מנת לבדוק האם אכן לוי ובעלה נמצאים בניגוד עניינים. המסמכים הגיעו לידי הועדה בימים האחרונים.

חבר המועצה, רמי סופר, פנה גם הוא ליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אייל איזמן ובפנייתו כתב: "חברת המועצה פאני לוי נמצאת בניגוד עניינים חמור עקב עבודתו של בעלה בחברה הכלכלית מזה שנים רבות. היעלה על הדעת כי דירקטורית שתפקידה להשגיח ולבקר את התנהלות החברה והעומדים בראשה תוכל לעשות עבודתה נאמנה בו בזמן שמנהלי החברה הם הבוסים של בעלה?בלי קשר לעניין הכוונה למינויה לדירקטורית בחכ"ל, האם כאשר נכנסה חברת המועצה לתפקידה היא עברה כמתחייב וועדת ניגוד עניינים של נבחרים במשרד המשפטים? האם מינויה אושר ע"י הוועדה? האם בעלה עבר וועדת שירות של משרד הפנים כמתחייב?".

גורם בעירייה אמר השבוע: "המינוי בהחלט בעייתי ויש לבדוק אם הוא מתאפשר. אני מאמין שאף אחד לא ירצה להיכשל במינוי לא כשר ולכן מאמין שאחרי בדיקה הכל יסתדר, גם אם פאני לא תאושר לחברת דירקטוריון. המינוי נעשה בלחץ של זמן ולאור דרישתו של אפי מור להסיר את שמו ולעזוב את הדירקטוריון".

מדוברות משרד המשפטים נמסר: "בעניין הפניה הנוגעת לחברת המועצה, פאני לוי- המסמכים הרלוונטיים לטיפול בפניה התקבלו בוועדה לאחרונה והיא כעת בטיפול".

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן