חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רונסון מציג: מנהיגים גם בקורונה

כחצי שנה לאחר שהחלו צוות בית  ספר  התיכון "אורט הנרי רונסון" בתהליך הכשרת תלמידים להדרכת מקצועות המדעים בבתי הספר, החלו התלמידים להדריך את תלמידי בתי הספר היסודיים באשקלון – הפעם בזום


בחופשת הקיץ האחרונה יצאו תלמידי כיתות  ט' ו-  י'  מבית הספר למחנה קיץ בבית יציב בבאר שבע, בתנאי פנימייה.  התלמידים קיבלו הכשרה בנושאים מדעיים, בימים , שהחלו בשעות הבוקר המוקדמות  ונמשכו עד שעות הערב. בסמינר הוכשרו התלמידים כ"מנהיגים מדעיים מובילים", במקצועות המדעים. הסמינר נערך  ביוזמת ארגון "מנהיגות מדעית", ארגון המכשיר בני נוער מכיתות ט'-יב' ללמוד ולהדריך תכנים מדעיים שונים. המדריכים לומדים את החומר ומעבירים אותו לחניכים בגילאים שונים.

למרות הקורונה והקשיים בדרך, כחמישה חודשים לאחר אותו סמינריון, חזון בית הספר קורם עור וגידים והופך למציאות. חמש קבוצות תלמידים החלו לאחרונה להעביר הדרכות מסודרות לתלמידי בתי הספר היסודיים בעיר שנרשמו לפרויקט.

מרכז  את הפרויקט  בוגר בית הספר רן בר. בר בן ה-28, הוא סטודנט לביולוגיה באוניברסיטת בן גוריון ",הקשיים שאנו נתקלים הם בעיקר טכנולוגיים, ולמרות הקשיים המדריכים שלנו  עושים מה שאפשר כדי ליצור עניין בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר. ברור שזה לא מושלם, אבל אני שמח לספר שהתגובות בעיקר חיוביות ומחזקות", סיפר השבוע.

"בעקבות המגבלות, אנו עושים ניסויים מדעיים שאפשר לעשות בבית, ומתחברים דרך הזום. המדריכים שלנו מכינים לקראת כל שיעור מערך שיעור מסודר", מספרת אוולין קרוגמן תלמידת כיתה יא'  בבית הספר רונסון האחראית על המדריכים בפרויקט. "אנו מנסים לעשות הכל כדי  לצקת תוכן חוויתי לפעילות. למרות הקושי עשינו הדרכה אחת והתגובות היו מעולות, והתלמידים וההורים כבר מחכים למפגש הבא וזה מרגש".

האחראית על הפרויקט היא מרסלה שושני, המנהלת פדגוגית ורכזת המצוינות בבית הספר. "הייחודיות של בית הספר, היא ההובלה  למנהיגות מדעית טכנולוגית, ובית הספר מכוון לפעילות שמקדמת את הייחודיות למנהיגות מדעית טכנולוגית. ואנו דואגים להכשיר את התלמידים להוביל את הדור הצעיר. ", התייחסה שושני השבוע לפרויקט.

"אם עד כה זה נעשה בצורה פרונטלית וכלל ערבי חשיפה בבתי הספר כעת הכל נעשה בזום. אבל התלמידים שלנו מתגברים על הקשיים הטכנולוגיים, וזה מסב לנו גאווה רבה ואנו מזמינים את כולם להירשם".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן