חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהקפאה

הועדה לתשתיות לאומיות עוצרת את תוכנית הרחבת דוראד בשלב זה. ההחלטה הסופית תתקבל רק אחרי הפקדת תחנות הכח במחלף קסם וחדרה | מילן מועלם


אחרי דיון ארוך שנמשך כתשע שעות, החליטה הועדה לתשתיות לאומיות לעצור בשלב זה את התוכנית להרחבת תחנת הכח דוראד. 

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, ייצגה את העירייה בועדה יחד עם חבר המועצה איתי סהר. אלטיט הציגה את התנגדותה הנחרצת של העירייה להרחבה. 

דוראד. צילום: בני מור

אחרי בחינת התוכנית, החליטה העירייה להצטרף להתנגדות של הוועדה המחוזית. בסיום הדיון הארוך כאמור הוחלט להקפיא בשלב זה את התוכנית ולדון בה רק אחרי הפקדת התוכניות להקמת תחנות הכח במחלף קסם וחדרה. גם בתחנות אלו מתמודדת הועדה עם התנגדויות רבות אך עמדת העירייה היא שאין לסכן את בריאות תושבי העיר על מנת לספק חשמל לאזור המרכז. בכל אופן, להרחבת דוראד צפוי דיון המשך בקיץ. 

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט שהביעה את עמדת העירייה לכל אורך הדרך, אמרה: ״אנחנו נוקטים באופטימיות זהירה נוכח ההחלטה של הות״ל. העמדה שלנו, שיש להימנע מריכוז של אנרגיה נוספת לייצור חשמל באשקלון ולפזר אותה בצורה הוגנת יותר באזורים אחרים בארץ, מקבלת משנה תוקף. אשקלון לא תהיה עוד העיר שמייצרת חשמל לכל תושבי ישראל על חשבון בריאותם של תושביה, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לוודא זאת. אני רוצה לציין לשבח את מתכנן מחוז דרום במינהל תכנון, תומר גוטלהוף, על כך שראה ביחד איתנו את טובת תושבי אשקלון והיה נחוש להציג זאת בצורה המקצועית ביותר במהלך הדיונים. אני מקווה שכפי שהוועדה התפכחה בשלב זה והחליטה לעכב את ההחלטה בעניין דוראד, היא תמשיך במגמה זו עד להסרת התוכנית משולחן הדיונים באופן מוחלט. בכל מקרה, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעמוד מקרוב אחר הנושא, כשלנגד עינינו דבר אחד בלבד – בריאות תושבי אשקלון והבטחת שלומם״.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן