חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכוננים לבחירות

תלמידי בית הספר "אורט הנרי רונסון" בשיתוף המרכז למורשת בגין קיימו השבוע פעילות "כנסת צעירה". במהלך הפעילות התלמידים למדו והתנסו בעבודת חברי הכנסת: העלאת הצעות חוק, הצבעות, העלאת שאילתות ולבסוף התלמידים השתתפו בסיור וירטואלי בכנסת


בעוד פחות משלושה חודשים ילכו אזרחי ישראל שוב אל הקלפי, בפעם השלישית בתוך כשנה וחצי. בבית הספר "רונסון", החליטו להביא  לתלמידים את הכנסת מקרוב.

במסגרת פרויקט משותף של בית הספר עם המרכז למורשת מנחם בגין, קיבלו השבוע תלמידים מכיתה ט' תפקידים בוועדות הכנסת והתכוננו ליום עבודה במליאת הכנסת. התלמידים שתודרכו על ידי מורי בית הספר ואנשי המרכז למורשת בגין, כתבו נאומים, קיבלו הסברים על הצעות חוק והפכו לחברי כנסת ליום אחד .

התלמידה נעה אטיאס מכיתה ט'5 מילאה את תפקיד ראש הממשלה והעלתה הצעת חוק הקובעת שיש לפקח על השימוש באינטרנט ולפקח על חלק מהתכנים אותם צורכים האזרחים. "ילדי ישראל נחשפים כיום לאתרים פוגעניים לדוגמא, אתרים פדופילים, אתרי הימורים בלתי חוקיים ועוד. הקמת רשת פיקוח על האינטרנט תשמור על ביטחונם של ילדי ישראל, שאתרים אלו יכולים להסב להם ולמשפחותיהם נזק נפשי וכלכלי", קראה אטיאס בנאומה.

מנגד התלמידה ליאם רחמים, ייצגה את יו"ר האופוזיציה  היא ניסתה לשכנע את תלמידי הכיתה כי החוק גרוע ויש להתנגד אליו. "זהו יום שחור לדמוקרטיה הישראלית", טענה רחמים. "איננו מופתעים מהצעת החוק הנובעת מתוך תפיסת עולם דיקטטורית. מה קל יותר לסתום לאזרחים את הפה באמצעות טיעונים ביטחוניים וכן להגן על ילדים?. אני מזכירה לכם את מהות חופש הביטוי. כל פיקוח הוא פתח של הממשלה להגביל את האזרחים, גם אנו בעד פיקוח מסוים אבל יש לזכור שהרשתות הן של האזרחים ולא של הממשלה". כיושב ראש הכנסת שימש התלמיד יגל שרמה, שניהל את הדיון ביד רמה.

לאחר שהתלמידים הציגו את טיעוניהם בפני כל תלמידי השכבה הם הצביעו בעד או נגד הצעות החוק שהועלו, קיבלו הסברים על עבודת הכנסת וסיירו במשכן הכנסת, במליאה, בחדרי הוועדות ואפילו בקפיטריה.

מלווה את הפרויקט היא מחנכת הכיתה ומורה לאזרחות מרים פרץ: "מדובר בפרויקט ערכי וחשוב המצליח להנגיש ערכים  שישמשו את התלמידים במהלך חייהם,  ולתת להם כלים להבנת הרשות המחוקקת במדינת ישראל".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן