חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת נח | אביחי דניאלי 📸

בשנת תשל"א הגיע הרב עובדיה יוסף לישיבת הנגב להעביר שיעור בתום השיעור עלה הרב עובדיה יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל למעונו של הבבא סאלי זצ"ל שחלק לרבינו באותה פגישה כבוד מלכים

הבבא סאלי סיפר לרב עובדיה שנים רבות חיכיתי לראות את כבודו ולמדתי בספרך יביע אומר עוד בהיותי במרוקו אך עתה אני מבקש מכבודו שיואיל נא בטובו להתעכב עימנו ונערוך סעודה חשובה כי שעה זו עת רצון היא להביא את הגאולה.

הרב עובדיה התנצל בפני הבבא סאלי ואמר אני מצטער לא אוכל להתעכב מאחר וממתינים לשיעורי ציבור גדול בבני ברק וגדול תלמוד תורה אפילו יותר מבניין בית המקדש.

כתוב בפרשת"עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר" (בראשית ו', יד').

בורא עולם מצווה את נח לבנות תיבה כדי שינצל הוא ומשפחתו מהמבול שישתולל בחוץ כל בהמה וחיה רמש וציפור שישהו בתיבה ינצלנו אף הם מהתופת.

כולנו מתפללים לביאת הגואל לבנית בית המקדש וגילוי השכינה ובעצם לגאולה הכללית והפרטית שלנו.

אמר רב ויש אומרים רב שמואל בר מרתא: "גדול תלמוד תורה יותר מבניין בית המקדש…" (מגילה טז':).

כל התקווה של עם ישראל במשך מאות שנים לגאולה כל הכיסופים לבית המקדש לימוד תורה גדול יותר…

גם אנו ניכנס לתיבה ממי המבול השוטפים בחוץ המונעים מאיתנו ללמוד תורה לקיים מצוות מספיק שניכנס מידי פעם ונטעם מידי פעם את טעם התורה נרגיש את המתיקות שבה נביט במילים שמהן ברא הקב"ה את העולם נוכל להינצל מהמבול הסובב אותנו נוכל לישר מעט את אישיותינו ומידותינו לזכות לצאת מ"התיבה" לזכות לחיים טובים וארוכים יותר חיים של שפע ברכה נחת ובריאות …אמן‼️

*זמני כניסת השבת :*

*כניסת שבת :17.39*

*תוספת תוספת:17.29*

*יציאת השבת :18.35*

*יציאת השבת ר"ת:19.11*

 *שבת שלום ומבורך*

🕯️🍷💐🍷💐🕯️

 לרפואה שלימה ובריאות איתנה לנתנאל בן מזל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן