חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא פלא שהעולם במשבר | דעה אישית

כבר שבעה חודשים שהעולם פשוט משותק ואף אחד לא רואה את הסוף. זה התחיל בטפטופים, עבר לסגר נרחב אבל קצר והמשיך לגל שני מטורף, שפשוט דוהר ואף אחד לא יכול לעצור אותו.

על כל הצרה הזאת שבאה עלינו, נקלענו לצרה צרורה יותר מכל נגיף ומחלה, צרת שנאת חינם.

לפני שאביע דעתי על המחאות ההזויות שהתרחשו הערב בכל רחבי הארץ, אספר לכם סיפור שהייתי עדה ושותפה לו בשבת בצהריים.

זה לא סוד כלל וכלל שאני אוהבת בכל ליבי ומאמינה באמונה גדולה בעצותיו ודעתו של האדמו"ר ר' יאשיהו פינטו.

לצערי אני עדיין רחוקה מהדרך של הצדיק אבל עצותיו מלוות אותי שנים, שיעורי התורה שלו מחזקים את הנפש.

בשעות הצהריים, הגיעה ניידת לבית הכנסת של הרב וממנה יצא שוטר שבסך הכל הגיע למלא את תפקידו ונקרא למקום בעקבות תלונה (שקרית) של שכנים.

אותם מתלוננים טענו שבמקום ישנה התקהלות ובית הכנסת פתוח לקהל הרחב. אחרי שיחת עידוד קצרה מבחורי הישיבה וממני הוא הבין את תמונת המצב והמשיך לדרכו.

כל מי שעובר ליד בית הכנסת, רואה בבירור את הכסאות ברחבה החיצונית, בדיוק כפי שדרשו גדולי הדור להתפלל במרחב הפתוח. הכסאות במרחק ניכר זה מזה ומספר המתפללים זעום והכל על פי הנחיות משרד הבריאות.

אני תוהה מהיכן נובעת השנאה. מהיכן נובעת צרות העין והרצון לראות את בתי הכנסת נחרבים וסגורים.

התמונות הערב בכל חלקי הארץ הוכיחו בצורה המיטבית שדווקא בזמן שעובדי ה' עומדים בהנחיות בצורה מדויקת להפליא, מי שמצפצף על הנהלים ומתמיד בזלזול ובבוטות ובשנאה, הם אותם שונאי תורה, מצוות ודת ששוכנים בתוכנו וביננו.

בזמן שאותם בחורים ישבו היום בסוכה ודיברו דברי תורה ושבח לה' בצורה מכבדת וחוקית, בתל אביב התמונה הייתה שונה בתכלית. אלפי מפגינים חסמו רחובות, התפרעו והשתלחו בשוטרים ואנשי הציבור.

אותם פרועים ומופרעים, קיבלו רוח גבית מכמה חברי כנסת שמוטב להם, אם מצפונם כל כך לא שקט, פשוט לקום וללכת.

המדינה שלי איבדה כיוון. המדינה שלי כבר לא מקום שטוב להיות בו. המדינה שלי רודפת את הדת, המדינה שלי פוגעת בחופש הדת. המדינה שלי מאפשרת להפגין על אף התקנות לשעת חירום ואוסרת להתפלל.

אם המפגינים הערב היו בני תורה, אותם חברי כנסת שמחאו כפיים למפגינים, היו דורשים מעצרים ועונשים חמורים למתפרעים. אבל כשזה מגיע ל"חופש הביטוי", כזה שמשרת את האינטרסים של אותם נבחרי ציבור שונאי תורה ומצוות, הכל מותר.

אני תוהה מי יהיה המבוגר האחראי בסיטואציה הקשוחה אליה נקלענו. תוהה מי יודיע שכאן זה נגמר ויורה על קיומן של בחירות כדי לנקות אורוות ולבעוט החוצה בצורה מכבדת וחוקית את כל מי שלא שייך. את כל המנותקים מהעם. את כל מי שאומר לא לתפילה וכן להפגנות והפצת הנגיף בחוסר אחריות. אני תוהה ומקווה שזה יקרה בקרוב כי כבר נחנקנו ואנחנו בסך הכל רוצים להיות עם חופשי בארצנו. שבוע טוב ומועדים לשמחה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן