חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמעוני: "לאפשר לתושבים להתפלל במיניינים ובנוחות" 📸

בצל דרישת גמזו לסגור את בתי הכנסת, ראש העיר לשעבר קורא לרווח את אזורי התפילה ולהקים אוהלי ענק כמו בשנים קודמות 📸 מילן מועלם


בדיון קבינט הקורונה דנים בשעה זו באפשרות לסגור את בתי התפילה בשל העליה המתמשכת בתחלואה.

פרופסור רוני גמזו הציע לסגור את בתי הכנסת אך עם זאת, הרב הראשי לישראל מתנגד ואמר היום שכל עוד מתקיימות הפגנות ענק, הציבור לא יקשיב להנחיות ויתפלל כרגיל.

ראש העיר לשעבר, איתמר שמעוני, פנה לעיריית אשקלון בבקשה למצוא פתרון יצירתי ולהגדיל את מתחמי התפילה על מנת לאפשר לכמה שיותר תושבים להגיע לתפילות יום כיפור.

"לפני כארבע שנים יזמתי והוצאתי לפועל, אחד מהפרויקטים החברתיים בהם אני גאה. פרויקט סוכות אבלים, המסייע למשפחות אבלות בשעה הקשה ביותר שלהן ומסיר מהן התעסקות בירוקרטית מיותרת בשעות האבלות הראשונות. זכינו והפרויקט נוהל באופן מופתי והיום כולל כ-15 אוהלי אבלים על ציודם המלא וביניהם כיסאות, שולחנות ותאורה.

בשנים האחרונות הנחיתי להשתמש בתקופת החגים – בה אין מנהגי אבלות – באוהלים, לצורך הקמת מתחמי תפילה ברחבי העיר כמענה לעומס בבתי הכנסת. הקמנו עשרות אוהלים בשכונות השונות וציידנו אותם במיזוג, שולחנות, כיסאות, תאורה ומחזורי תפילה לטובת התושבים המתפללים. הפרויקט הזה, הצליח מעל למצופה.

דווקא עתה, ׳עשרת ימי תשובה׳, אני מבקש מהנהלת עיריית אשקלון להקצות את האוהלים שברשותה ולפזרם בשכונות השונות תוך הנחיה על שמירת התו הסגול ולאפשר לתושבים להתפלל במיניינים ובנוחות. כשהתושב מעל הכל – זה מתבקש באופן טבעי. חג שמח".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן