חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בראש השנה / אביחי דניאלי📸

ראש השנה במז'יבוז', כל היהודים מכל הכפרים הגיעו לבית הכנסת של הבעל שם טוב לתפילת ערבית של ראש השנה.

כולם חיכו בקוצר רוח לבעל שם טוב כדי שיוכלו להתחיל בתפילה. כעבור דקות מספר נכנס הרב לבית הכנסת והלך לכיוון דוכן התפילה. לפתע נעצר הרב, שתק והתמהמה מעט לעיניהם הבוחנות של המתפללים. בחלוף עשרים דקות חייך, פסע לעבר דוכן התפילה והחל להתפלל את תפילת ערבית של ראש השנה בהתלהבות גדולה…

לאחר החג שאלו תלמידיו לפשר התנהגותו: "מדוע התמהמת כעשרים דקות לפני שניגשת אל דוכן התפילה? היה מעט טורח לציבור".

סיפר להם רבם: "כשנכנסתי לבית הכנסת ראיתי יהודי שלא ראיתי אותו ארבעים שנה.
אותו יהודי עזב את העיר לפני ארבעים שנה, התחתן עם אישה גויה ועזב לחלוטין את יהדותו.

היום בבוקר הגיע היהודי הזה לעיר וראה אנשים מתרוצצים ממקום למקום. עצר היהודי ילד ושאלו: 'מדוע כולם רצים ממקום למקום, לחוצים וממהרים?'

השיבו הילד: 'אתה לא יודע? היום בערב יחול ראש השנה, יום בו כל אדם יעומד למשפט לפני מלך העולם'.

שמע זאת היהודי ונזכר בימי ילדותו, ביהדות שלו, בחינוך שהקנה לו אביו והחליט לעשות את ראש השנה בעיר.

כשנכנסתי לבית הכנסת" המשיך הבעל שם טוב לספר, "ראיתי את אותו יהודי מתפלל, התקרבתי אליו, רציתי לשמוע מה הוא אומר, על מה הוא מתפלל.
היטתי את אוזניי ושמעתי אותו עושה עסקה עם הבורא – 'ריבונו של עולם, היום ראש השנה, כל כך הרבה חטאתי ופשעתי, מהיכן אתחיל, אנא ממך, אני אמנה את חטאי ואתה ברחמיך תמחל לי על מעשי'

תפילתו עשתה רעש גדול, בשמים, שמחה גדולה שמחו המלאכים והקשיבו לתפילתו ווידויו של היהודי. חשבתי לעצמי שאין טעם להתחיל את התפילה שהרי אף אחד לא ישמע אותה. לכן חיכיתי לסיום תפילתו ואז ניגשתי אל דוכן התפילה…"

אחד הדברים המלווים את ימי חג ראש השנה הן התפילות. התפילות הארוכות מהוות את הקשר והרצון שלנו לשוב ולהתחבר אל הבורא, דרך התפילות והדיבור אליו ניתן לקשר ולגשר בינינו לבין אבינו שבשמים.

כשאדם חטא וסטה מהדרך, קלקל את מעשיו ונמשך אחר תאוותיו נכנסת בו התחושה שהבורא מאס בו, שמכאן כבר לא ניתן לגשר על "הבור" שנוצר.

אולם הדברים אינם קיימים ביננו לבין אבינו שבשמים, בורא עולם מחכה דווקא לנו, דווקא לווידוי ולחרטה שלנו, לתפילה שלנו, לניסיון שלנו לגשר, למילים היוצאות מלב שבור ונדכא.

ראש השנה הוא היום בו ניתן לכסות את "הבור", יום בו ניתן להתקרב יותר, לפתוח את הלב ולדבר על הכל, להתחרט ולקבל קבלות טובות.

לפני פתיחת היום הגדול, לפני שאתה עומד למשפט על מעשיך וכתיבת הגזרות לשנה הבאה עליך, דבר עם בורא עולם, קבל קבלות טובות, התפלל בכוונה, מחק את השנה שהייתה והיכנס לשנה החדשה עם "שק" מלא בכוונות טובות, עם שיפור מידות והכנעה.

השנה הזו לא תהיה כמו השנה שחלפה, השנה אתה אדם אחר, טוב יותר, מחושב יותר, רוצה יותר וקדוש יותר.

זכור! בורא עולם מחכה דווקא לתפילה שלך, אל תמנע ממנו לשמוע את קולך, אל תוותר על היום הזה, אל תהפוך אותו לעוד יום בשנה, ראש השנה הוא היום בו אתה יכול להפוך לך את השנה לשנה אחרת, לשנה בה תהיה האדם הקרוב יותר אל אבינו שבשמים…..

*כניסת השבת והחג:18.22*
*תוספת שבת והחג:18.12*
*יציאת החג :19.17*

*שנה טובה וכתיבה וחתימה* *טובה שפע ברכה והצלחה* *ושיתקבלו התפילות אמן ואמן*🙏🏻💐🍏🍯

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן