חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשה/ אביחי דניאלי 📸

ביומו האחרון של משה רבינו פנה אליו בורא עולם ואמר: "עבדי משה, היום הגיע זמנך להיפטר מן העולם".

השיבו משה: "בקשה לי אליך, אנא, תן לי להיות תלמידו של יהושע, רק תן לי להישאר בעולם הזה".

"לא תוכל להיות תלמידו, אך אתן לך לנסות" השיבו הקב"ה.

הלך משה לביתו של יהושע. יהושע לא הבין מדוע המורה שלו הגיע אל ביתו. אמר משה ליהושע: "אדוני, המורה שלי, בוא אתי" ושניהם הלכו לאוהל מועד.

הענן ירד עליהם, הפריד ביניהם והנבואה ניתנה ליהושע. כשהענן עזב, שאל משה את יהושע: "מה הייתה הנבואה, איזה מסר קיבלת מהבורא?"

השיב לו יהושע בציווי הבורא: "האם אני שאלתי אותך אי פעם מה התנבא לך הבורא? לכן לא אגלה לה מה הבורא התנבא לי".

באותו רגע צעק משה: "מאה מיתות ולא קנאה אחת, אמות מאה מיתות ולא ארגיש קנאה אחת". פנה משה אל בוראו ואמר: "צדקת, אני לא יכול להיות תלמידו של יהושע…" (מדרש).

משה רבינו ביקש לדעת את נבואתו של יהושע כדי להמשיך ולתקן את עצמו, כדי לגדול עוד, כדי להגיע למדרגה גדולה יותר, משה לא רצה להפסיק להתקדם.

הבורא אמר לו: "משה בני, הגעת לשיא שלך, אין לך מה לעשות יותר בעולם הזה, בוא אליי".

הסיבה היחידה שמשה רצה להישאר בעולם הזה היא לגדול, להשתנות ולהגיע אל תכליתו, כשאין לאן להתקדם… עדיף לעזוב…

"וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל" (דברים לא', א') – רבים המפרשים שדנו בפסוק הזה ושאלו: "לאן הלך משה?"

ה"אור החיים" פירש שנשמתו הלכה אט אט אל עולמה, אזלו ואפסו כוחותיו. ידע משה שסופו הגיע ולהתקדם בעולם הזה אין לו לאן, לכן עדיף לו לעזוב…

בכל בוקר אנו קמים, כל אחד לעבודתו, כל אחד לעיסוקיו. הימים חולפים, השנים עוברות ולפעמים אנו נמצאים בדיוק באותו המקום שהיינו בשנה שעברה.

פעמים רבות אנו מרוצים מחיינו הרוחניים והגשמיים, מהמעשים הטובים שלנו.

משה רבינו מסר לנו מסר נוקב לחיים בכלל ולתקופה הזו בפרט: "הסיבה היחידה שאתם צריכים לרצות לחיות היום היא כדי להתקדם, להשתנות ולגדול".

ברור לכולנו שהסיבות להישאר בעולם הזה הן רבות: משפחה, ילדים, הנאות ועוד, אין אדם הרוצה ללכת מכאן כל כך מהר, הוא רוצה לנצל את העולם כמה שניתן.

אמר הרמח"ל: "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו, ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו…"

אם יידע ויברר האדם מהי תכליתו בעולם, לאן הוא צריך לשאוף ובמה עליו לעמול בחייו, הוא יבין את המסר של משה – הסיבה שלך להישאר בעולם היא להגשים את עצמך, להתקדם, להשתנות, להיות אדם טוב יותר, מקודש יותר כדי שתוכל לעזוב את תפקידך כשאתה יודע שעשית את שביכולתך להגשים את עצמך ולהגיע אל התכלית שלשמה הגעת לעולם.

שים נפשך בכפך, אל תעביר את חייך בחיבוק ידיים, תרחם על עצמך ונשמתך, תתקדם, תתעלה, יש בך כוחות, יש בך את כל הכלים להגיע ולהיות פשוט… אתה…

*שבוע ליום הדין יום ראש השנה*

*כניסת השבת:18.31*

*תוספת שבת:18.21*

*יציאת השבת :19.26*

*יציאת השבת ר"ת:20.03*

💐🍷🕯 *שבת שלום ומבורך*🕯🍷💐

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן