חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תת תנאים באגמים 🎥

תנאים לא ראויים וליקויי בטיחות בחמישה גנים זמניים שנכפו על ילדי אגמים. ההורים: "מצפים לפתרון מיידי" 🎥 מילן מועלם


שבועיים לפתיחת שנת הלימודים, גילו הורי הילדים מגני העמק באגמים, שהגנים לא הוקמו וגם לא יוקמו בתקופה הקרובה.

העירייה הקימה מתחם חלופי לילדי הגן והבטיחה שהילדים יקבלו מתחם מפנק, בטיחותי ועשיר במשחקים ופעילויות, אך פתיחת שנת הלימודים חשפה מציאות אחרת.

ההורים פנו לאורך השבוע לעירייה ודרשו תשובות. לטענתם, הגן לא מותאם כלל לכמות הילדים, לגילאים ואינו בטיחותי. נציגי העירייה ביקרו מספר פעמים מאז פתיחת שנת הלימודים, בגנים המדוברים ועדיין לא נמצא הפתרון להתאמת המקום לילדים.

במכתב שהוציאו היום ההורים לעירייה נכתב: "אנחנו, הורי גן העמק ג' מביאים לידיעתכם שבגננו ישנם מס' ליקויים שלא ניתנים לדיחוי ולו ליום אחד.

במתחם הגן ישנם חמישה גנים סה"כ, המתחם זמני עד שיבנה לנו מתחם ייעודי בע"ה במקום אחר בשכונה.

הגן הינו טרום טרום חובה, המונה 35 ילדים אשר רובם לא חצו את גיל 3, פעוטות ממש.

הכניסה לגן מלווה בהמון מדרגות (ראה תמונות מצורפות), המדרגות בחלקן נמוכות וחלקן גבוהות מאד (מדרגות טריבונה), בתחתית הטריבונה נמצאת "חצר" הגן כביכול, בפועל מדובר ברחבה של אבנים משתלבות מבטון טרום שעליהם זרקו שני פסים של דשא סינטטי שלא מכסים אפילו מחצית משטח הרחבה, חצו את הרחבה בגדר אשר איננה מעוגנת לקרקע (ראה סרטונים מצ"ב) גדר העשוייה ממחסומי משטרה זמניים, עטופים בברזנט ואזיקונים.

די לילד להישען על הגדר בכדי להפיל אותה חלילה, אני הזזתי אותה במו ידיי ללא הפעלה של כוח גדול. מדרגות הטריבונה גבוהות מאוד כאמור, די לאחד הילדים לטפס עליהם וזוהי סכנת נפשות של ממש.

בחצר הגן הציבו משחקים שהמילה "מתקני חצר" זו מחמאה מופרזת עבורם. מדובר במשחקי פלסטיק מהזולים הקיימים בשוק, לא יציבים ולא ראויים לשמש כמתקני חצר. עובדה מוכחת שלא עברו יומיים מתחילת השנה וכבר כל ה"מתקנים" הללו שבורים לחתיכות ואפילו ילד "זכה" לקבל שריטה לא קלה בכלל מאחד שברי הפלסטיק של אותם מתקנים.

גננת הגן הודתה שהיציאה לחצר פשוט איננה אפשרית בטיחותית גם לא עם סייעת שלישית ולכן היא כבר לא מוציאה אותם לחצר. המקום שבו הילדים יוצאים להפסקה הוא מבואת הכניסה בין הגנים.

אחד הילדים נשרט מהמשחקים השבורים

 

הפעילות בחצר היא חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ומחיי גן הילדים, והיא מזמנת לילדים פעילות מגוונת בתחומי ההתפתחות השונים. 

ה"חוץ" בחצר הגן הוא סביבה המשתנה תמידית, והרב-גוניות שלה מעוררת בקרב הילדים הנאה, פליאה וסקרנות. פעילות ומשחק בסביבה כזאת מאפשרים לילדים ללמוד ולהתפתח, ומזמנים להם חוויות והתנסויות משמחות ומעשירות.

אם לא די בכך, מטבח הגן ממוקם בחלל החדר לימוד, נגישות המטבח לילדים אינו עומד בקנה אחד עם הנחיות הבטיחות הנדרשות לכך.

מיותר לציין שאין אח ורע למקרה שלנו בכל אשקלון. הילדים שלנו הם לא הפקר! לא יתכן שלא יהיה לילדים שלנו חצר ראויה לשחק בה.

מדובר בפעוטות שגם ככה חווים קשיי הסתגלות, נמצאים בחדר שהוא בכלל ממ"ד ולא מיועד להיות גן בשום צורה, שירותים מחוץ לגן שאינם מותאמים לגילם (ראה סרטון מצ"ב) כאשר רובם רק נגמלו מטיטולים, ילדים שאפילו לא זוכים לפרוק קצת אנרגיות, לשחק, לרוץ, להתגלש בחצר הגן. למה הילדים שלנו שונים מילדי אשקלון? למה מגיע להם היחס הזה? אף אחד מהורי הגן לא בחר בגן הזה שלא ניתן היה לבחור בו בתקופת הרישום, חלקנו אף ערערנו ולא קיבלנו את מבוקשנו. מדוע אנחנו צריכים להיות קורבן של אי עמידה בלוחות הזמנים של העירייה? החלטתם לפתוח קומפלקס של חמישה גנים, צריכים מקום זמני? שיהיה ראוי לא פחות מגני קבע!

אנחנו ההורים לא נשב בשקט עד שהעיריה לא תיתן פיתרון למחדלים הללו. אנחנו רוצים חצר השווה לכל הגנים באשקלון. עם מתקני קבע, כן- גם אם זה אומר שצריך לקבע אותם רק לחמישה חודשים, ארגז חול, מגלשות, חיפוי מלא לאבנים המשתלבות, משחקי חצר, חסימת גישה למדרגות הטריבונה המסוכנות, ממש כמו כל גן אחר!!! וכמובן, שירותים המותאים לילדים בגילאי 3.

ליז ציינה שקב"ט העירייה סרק את הגן בתחילת שנה וקבע שהוא בטיחותי.

ראשית- כמו בכל ארגון, קב"ט אחראי על ביטחון, ממש ממש לא על בטיחות, הוא איננו מוסמך לכך! הוא איננו ממונה בטיחות או מהנדס בטיחות, לא עבר שום הכשרה ע"פ חוק  ואיננו בקיא בתקנות והנחיות הבטיחות. האדם הרשאי להעביר ביקורת מסוג זה הוא עורך מבדקי בטיחות במוסדות חינוך שעבר הסמכה ע"י מכון התקנים.

העברנו את הסרטונים לבודק מוסמך אשר יבחן את הליקויים ע"פ תקן ישראלי 1498 חלק 1 אדר התשס"ו – מרס 2006.

לאור האמור לעיל, אנו מצפים לקבל פיתרונות מיידיים. ולא ננוח לרגע עד שפיתרונות אלו יימצאו. כמו כן, לזרז לאלתר את הבניה של משכננו הקבוע, המתחם החדש שנבנה ברח' עמק האלה.בברכה,הורי גן העמק ג'".


תגובת העירייה תתפרסם כשתתקבל

אגמים: מהמעון היישר לבית הספר 📸

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן