חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות כפולה📸

מספר שנים לאחר שתושב אשקלון הסובל מנכות, שבר את ירכו כתוצאה מסף ערוגה בולט במדרכה סמוך למרכז אפרידר, התבשר בשבוע שעבר כי יפוצה בלמעלה מ- 600 אלף שקלים, את האיש ייצגו עורכי הדין איל כהן וענת חגאי📸 מילן מועלם


על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין איל כהן- ממשרד עורכי הדין כהן קריסי, ועו"ד ענת חגאי, לפני מספר שנים צעד תושב העיר בסמוך למרכז אפרידר.

כיוון שמכוניות במקום הוחנו  על המדרכה ומנעו את המעבר באופן חופשי על גבי המדרכה, נאלץ הנפגע לצעוד בצד המדרכה ובסמוך לכביש.

כתוצאה מן האמור, נתקל בסף בטון של ערוגת אחד העצים השתולים במקום אשר עקב עבודה רשלנית ו/או היעדר טיפול נכון בשורשי העצים בלט והיווה מפגע מסוכן.

למקום הוזעק אמבולנס, והוא פונה לבית החולים "ברזילי". לאחר סדרת בדיקות, התברר כי הוא שבר את ירך שמאל. כתוצאה מהפגיעה הוא עבר ניתוח, ונשאר באשפוז של מספר שבועות בבית החולים ולאחר מכן המשיך בטיפול במסגרת קופת החולים בה הוא מבוטח.

לאחר המקרה פנה הנפגע לעורכי הדין ואלו הגישו תביעה כנגד העיריה וזו מטעמה צירפה לתביעה את החברה אשר היתה אחראית על תחזוקה והטיפול בתשתית ובגינון במקום.

במקביל פנו עורכי הדין לעירייה על מנת שזו תפעל לתיקון המפגעים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד ושם נאמר להם כי "הנושא יטופל". המציאות – כך על פי התביעה – הייתה מעט שונה.

עו"ד אייל כהן

 

"לאחר התאונה, פנה התובע אל הנתבעת, וזו שלחה נציג מטעמה שלא בנוכחות התובע אשר טען כי הליקוי 'תוקן', כאשר בפועל לא נעשה דבר, כך שמקום קרות התאונה נשאר בלתי בטיחותי, כמו גם, רכבים המשיכו לחנות על גבי המדרכות במקום, הכל כפי שהיה עובר לתאונה, ותוך שהמפגע נותר שריר וקיים עד ליום הגשת התביעה".

עוד טענו עורכי הדין, כי התאונה התרחשה אך ורק בשל רשלנותה של העירייה, אשר התרשלה במקרה זה בשני תחומים : האחד, בחובתה לפעול למניעת המפגע ע"י מתן תחזוקה וטיפול תקין למדרכות המיועדות לצעידת תושבי העיר, והאחר, בהיעדר אכיפה מלאה וראויה למניעת חניה אסורה על גבי המדרכות דבר שחייב את הולכי הרגל לצעוד בין המכוניות ולהיצמד לשולי המדרכה.

כן טענו עורכי הדין כי על אף מצבו הבריאותי של הנפגע טרם התאונה והנכות ממנה סבל בעברו, הרי שהתאונה הרעה משמעותית את מצבו. "יצוין כי עובר לתאונה ועל אף מצבו הבריאותי האמור, הצליח התובע לתפקד  באופן סביר וכמעט מלא ..היה פעיל ספורטיבי …. – פעולות ויכולות שנגרעו מן התובע עקב התאונה". עוד צוין בתביעה כי האיש התנייד בהליכה רגלית לא מעט, יכולת אשר נשללה ממנו בעקבות התאונה שלמעשה ריתקה אותו לכיסא גלגלים מוקדם מכפי שהיה צפוי להיות.

בעקבות הדברים נתבעה עיריית אשקלון לפצות את האיש בין היתר בגין הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, עזרה וסיעוד בעבר ובעתיד, ניידות והוצאות שיקום.
בהסכם פשרה, נקבע כי עיריית אשקלון והחברה שהיתה אחראית על הטיפול בגינון והתשתית במקום שצורפה לתביעה, יפצו את האיש ב- 612 אלף ₪.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן