חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשור חדש 📸

סגן ראש העיר החדש, הרב אברהם עשור, בראיון ראשון ומקיף על התפקיד החדש, השותפות עם תומר גלאם ועל התקופה הקשה שעבר עם אובדן אחיו ואמו 📸 מילן מועלם


לפני כשבועיים נכנס לתפקיד סגן ראש העיר, הרב אברהם עשור, נציג ש"ס באשקלון במקומו של הרב יעקב אביטן, שעזב את העירייה לטובת עשיה ציבורית בממשלת ישראל.

עשור, אב לעשרה ילדים, נמצא בשטח כבר עשרות שנים. הוא פעיל ציבור ומתנדב מוכר שמשלב את העשייה עם עבודתו כמורה ואברך כולל. הוא בעל תואר ראשון והשכלה תורנית גבוהה הכוללת הסמכה לרבנות ותעודת שוחט ובודק.

"כל משפחתי עוסקת בחינוך וכולם עם תואר ראשון אקדמי בדרך לתואר שני",מספר הרב עשור.

לאחרונה גם הקים כולל ערב ללימוד הלכות בן איש חי בבית אהרון בעתיקות. בימי הקורונה דאג עשור שבחורי הישיבות לא יסתובבו ללא מעש ופתח עבורם מועדון נוער עם משחקי שולחן ופעילויות מגוונות.

בראיון ראשון ובלעדי שהתפרסם השבוע בסקופ, מספר עשור על הקשר החם עם ראש העיר, תומר גלאם, על הרב אביטן, על הילדות והאפליה ועל התוכניות למגזר החרדי והחילוני בקדצניה הקרובה.

הרב עשור, נפתח בשאלה שמעניינת גם את הציבור החרדי וגם את החילוני, יהיו תפילות חגי תשרי בבתי הכנסת? 

"אני מאמין שצריך דין אחד לכולם. אם כל אתרי הבילוי פתוחים, הגיע הזמן לפתוח גם את בתי הכנסת ולהגדיל את כמות המתפללים בפרט בתקופה כל כך חשובה לעם היהודי. קיימתי השבוע שיחה עם ראש העיר תומר גלאם ועוזריו, ואנחנו בוחנים מתווה בכפוף להסכמת משרד הבריאות, לאפשר לכלל המתפללים ומכל הציבור, להתפלל בבטחה בחגים. נפעל להכשיר בתי ספר ולחלק את המתפללים לקפסולות שיאפשרו שכולם יוכלו להגיע לבתי הכנסת וליהנות מתפילות חגי תשרי. יש אנשים שמגיעים לבית כנסת רק פעם או פעמיים בשנה וזה קריטי שיהיה להם מקום להתפלל".

סיירת השבוע עם ראש העיר בבתי הספר של הציבור החרדי. מה ראית? 

" עוד לפני כניסתי הרשמית לתפקיד, ראש העיר החליט לקחת את מוסדות החינוך החרדי ולהתחיל שיפוץ מאסיבי שיאפשר לכל תלמיד ללמוד בסביבה נאותה. הוא לא חסך בדבר והיד עוד נטויה. ראש העיר הבטיח שלא יהיה יותר פער בין תלמידי החינוך החרדי לכללי ויישר כח על כך. כל הילדים שווים. כשאני הייתי ילד סבלתי מאפליות וזה לא יקרה יותר".

תסביר.

"כשאני הייתי תלמיד הרגשתי את האפליה בין ילד לילד, עברנו הפליות חמורות וקשות והמצב הזה בוער בעמקי נשמתי. לא יתכן יותר המצב הזה ואני על זה עד שכל הילדים ילמדו בשוויון מוחלט ובתנאים נאותים".

עשור חווה בשנים האחרונות אובדן של אחים אליהם היה קשור מאוד ושל אמו שנפטרה לפני שנה וחצי. האירועים האלה השפיעו משמעותית על חייו ועל כך מספר הרב: " בתקופה האחרונה איבדתי שני אחים ואמא וזה קשה מאוד. הייתי צריך להתמודד עם כל הצער ובמיוחד אחי הרב דוד עשור, ראש ישיבת נחלת אשקלון, היינו בגילאים סמוכים. הוא הקים מוסדות לתפארת, במסירות נפש ונתן את כל כוחו, משפחתו וכספו למען ילדי ישראל ולא חשב על שום דבר מלבד להעניק תורה לתושבי העיר. אין שבוע שעובר עליי בלי שדמותו מול עיני. הוא היה מחנך והדריך אותי רבות איך להתנהג עם ילדי ישראל. הוא היה מספר 1 בהבנת נפש התלמיד".

אתה ממונה גם על תחום השירה והפיוט, כבר כמה חודשים שהציבור לא נהנה מאירועים. 

" נכון וזה לצערי הרב. אני מאחל רפואה שלמה לכל החולים. אין ספק שמדובר בתקופה קשה ולמרות זאת ניסנו לערוך אירועים קטנים לציבור מיד עם קבלת האישור ממשרד הבריאות. הפקנו כבר שלושה ערבים בבריכה, אחד לנשים, אחד לגברים ובני ישיבות ואחד לאבות ובנים. בע"ה אני מקווה שנחזור בקרוב ובגדול. אנחנו משתדלים להיות יצירתיים גם בימים אלו".


הסגן של כולם


| מי שמכיר את הרב עשור יודע, שפעילותו הציבורית לא מוקדשת רק לציבור החרדי אלא לכלל הציבור.

בחגים הוא מחלק באמצעות עמותה בה הוא פעיל, מזון ל-400 משפחות נזקקות סלי מזון ודלת ביתו פתוחה כבר שנים לציבור שמגיע לבקש סיוע בנושאים השונים.

"אני לא נציג רק של הציבור החרדי. לא יקרה מצב שתגיע אליי בקשת סיוע ולא אעזור. פונים אליי מידי יום מכל המגזרים ואני עושה כמיטב יכולתי להענות. אני לא רואה את האדם שעומד מולי אלא את הבקשה ואת הצורך של אותו אדם. מי שצריך יכול לפנות אליי למרות שאין קבלת קהל, דרך מנהלת הלשכה שלי פנינה חכמון".

עשור וגלאם 📸 סיון מטודי

 

את לשכתו של עשור מנהלת כאמור חכמון, מי שהייתה יד ימינו של הרב אביטן. כשעזב, הבהיר הרב אביטן שלא יהיה תחליף לחכמון שניהלה את ענייניו ביד רמה.

מה דעתך על עזיבתו של הרב אביטן לממשלה?

"לרב אביטן יש יכולות מדהימות, הן יכולת עצמית גבוהה והן יכולת מקצועית יוצאת דופן. הוא יכול למנף את משרד הדתות למקומות שלא היו עדיין. אני תפילה שהקב"ה יעזור לו להצליח בגדול במישור הפוליטי הארצי".

לסיכום, מה תאחל לילדי העיר לקראת פתיחת שנת הלימודים? 

"מאחל לילדי אשקלון שנת לימודים מוצלחת ופוריה. במיוחד במצב של היום חשוב שתהיה שנה בריאה ושכולם יישמו את קריאות גדולי הרבנים דווקא בתקופה זו להעניק כמה שיותר אהבה לתלמידים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן