חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסכם הממון שהציל את רכוש האישה📸

הסכם ממון שחתמה האישה עם בעלה, באמצעות עו"ד נתנאל מויאל, בנישואיה השניים, הציל אותה מתשלום חובות של מאות אלפי שקלים ומעיקול תכולת הדירה בה היא מתגוררת📸


לפני כ- 10 שנים החליטו בני זוג מאשקלון, להיפרד לאחר שנות נישואין רבות , הם הצליחו להתגבר על המחלוקות התגרשו בהסכמה וערכו הסכם גירושין.

כשנה לאחר הגירושין החליטו כי לטובת הנכדים, עדיף ביחד על לחוד והתחתנו בשנית. כארבע שנים לאחר הנישואים השניים פנתה האישה לעורך הדין נתנאל מויאל – מומחה בדיני משפחה – בבקשה כי יסייע לה לנסח הסכם ממון שיבטיח את זכויותיה הכלכליות אל מול בעלה בכלל, ובפרט במידה ויתגרשו בשנית או נסיבות מיוחדות אחרות. כחמש שנים לאחר מכן, הבינה האישה כי ההסכם שנחתם הציל אותה מחובות רבים, ואולי אף מלהיזרק לרחוב.

הבעל נקלע לחובות כבדים מול גופים שונים ביניהם גם בנקים וחברות תקשורת. אותם בעלי חוב פנו להליכי גביה בהוצאה לפועל, בכדי שיקבלו את המגיע להם מהבעל. בדיון שנערך לפני כשבועיים  בבית משפט השלום באשקלון, הם טענו כי האיש מתגורר עם בת הזוג בדירה משותפת, ובעקבות החובות יש למכור את הדירה כמו גם את הרכוש שבתוכה, והכסף ישמש להחזרת החובות.

אלא שבאותו שלב הוכיח עורך הדין של האישה, עו"ד נתנאל מויאל, כי מבחינה כלכלית, השניים  חיים בנפרד למרות שהם נשואים ולמרות שהם חיים יחד באותה דירה, אך למעשה הדירה שייכת לאישה כמו כל המיטלטלין בה, ללא כל קשר למצבו של הבעל. מנגד טען נציג אחד הבנקים כי "מטרתה של המבקשת היא הברחת נכסים מהנושים"

בפסק הדין של  השופטת הבכירה סבין כהן קבעה כי "התרשמתי, כי אין המדובר בהסכם למראית עין, שנועד להתחמק מתשלום חובות" אלא כי "מדובר בהסכם שנועד להגן על המבקשת שניכר עליה כי חיי הנישואין אינם קלים והמחיה לצדו של בעל שאינו שותף מלא בחיי הנישואין אף היא אינה פשוטה". בעקבות הדברים קבעה השופטת כי "הסכם הממון נחתם בתום לב ולא למראית עין ויש לשמור על רכושה של המבקשת כבר עתה, גם כאשר בני הזוג עדיין נשואים". לפיכך הוחלט כי כל רכושה של האישה, הדירה בה היא מתגוררת והציוד שבתוכה יישארו ברשותה. כך למעשה ניצל עתידה הכלכלי של האישה- והכל בזכות הסכם הממון עליו השכילה לחתום.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן