חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סודי בהחלט 📸

חבר המועצה, עמיחי סיבוני, פנה למנכלית העירייה וביקש לחשוף לציבור את הנעשה בועדת המכרזים, בראשה הוא עומד. סיבוני: "אמון הציבור הוא דרך משמעותית וחשובה בעבודת נבחרי הציבור" 📸 מילן מועלם


אתמול, פרסמנו כאן על חוסר שקיפות מטריד בעיריית אשקלון. ביקשנו לדעת היכן נמצאים הכספים הצבועים בספר התקציב לטובת האירועים, אולם בעירייה הסתפקו בתגובה לקונית ואפלה. 

חבר המועצה, עמיחי סיבוני, שלח אמש למנכלית העירייה, אירית נתן, בקשה להנגיש את לשקף את הנעשה בועדת המכרזים, בראשה הוא עומד, לציבור.

סיבוני כתב: "אמון הציבור הינו אבן דרל משמעותית וחשובה בעבודת נבחרי הציבור ובטח שמדובר בוועדה קריטית שעוסקת בכספי ושירות הציבור באופן ישיר. אבקש שפרוטוקול הועדה יהיה נגיש לציבור, תוך עשרה ימים מחתימת ראש העיר עליו, ולפני הועדה הבאה".

ועדת המכרזים אינה הועדה היחידה שלא מעודכנת באתר העירייה. ועדות רבות שעוסקות בכספי ציבור אינן מעודכנות כבר תקופה ארוכה. ועדת המכרזים לא עודכנה משנת 2017, וועדת הכספים לא עודכנה מאז יוני 2019 והרשימה עוד ארוכה.

פנינו הבוקר למשרד הפנים תוך הצגת תגובת העירייה בעניין כספי העירייה וכן לגבי הועדות שאינן מונגשות וחשופות לתושבים. במשרד הפנים אישרו את פניית הזירה והנושא הועבר לבדיקה.

 

מעיריית אשקלון נמסר הבוקר: "תקנה 6 לתקנות העיריות מכרזים, התשמ"ח -1987 מטילה חובת סודיות על כל העושים במלאכה בענייני מכרזים ברשות המקומית.

חובה זו חלה על מהלך הדיונים בוועדה והחלטותיה, וזאת בכפוף להסדרים הקיימים בדין לעניין מסירה מבוקרת של מידע זה.

נקבע בפסיקת בתי המשפט לעניינים מנהלים זה מכבר כי ועדת המכרזים אשר דנה בהצעות חסויות במסגרת הליך תחרותי שונה מהותית מוועדות עירוניות אחרות.

חובת הסודיות המוזכרת לעיל הינה רחבה ונוגעת גם לדיוני וועדת המכרזים, אשר אינם פתוחים לקהל הרחב או לכל חבר מועצה או לכל גורם שאינו קשור למכרז.
הציבור הרחב זכאי להגיש בקשה לעיין במידע הקשור להחלטות ועדת המכרזים מכוח ההסדרים הכלולים שבחוק חופש המידע, אשר תיבחן בהתאם להוראות החוק.

לעניין פרוטוקולי ועדת המכרזים, העירייה פועלת בהתאם להוראת הדין תוך שמירה על חובת הסודיות. לשם השקיפות, העירייה תעלה את עיקרי החלטות הוועדה לאתר העירייה".

בעניין זה יש לציין כי באתרי רשויות אחרות וגדולות יותר , ועדת המכרזים דווקא מעודכנת. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן