חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה הכסף? 📸

העירייה חסכה מליוני שקלים מאירועי החגים והקיץ שבוטלו בעקבות הקורונה, אז לאן הופנה הכסף אם בכלל? יצאנו לבדוק והתשובות? לא ברורות בכלל📸 מילן מועלם


רגע לפני שאירועי פורים יצאו לדרך, ממש לפני הגל הראשון של הקורונה, החליטה העירייה להודיע על ביטול האירועים. על פי הערכות, באירועים שבוטלו בפורים נחסכו בסביבות 2 מיליון שקלים.

חודשיים לאחר מכן, היו אמורים להתקיים טקסים- יום השואה ויום הזיכרון (התקיימו במתכונת מצומצמת מאוד) וכן אירועי עצמאות שעולים גם הם כמה מליוני שקלים.

אירועי הקיץ לא התקיימו גם כן לאור התפשטות הנגיף, ובעוד חודש יסתיים החופש הגדול ללא אירועים כלל, וזאת למרות שבמועצה האזורית הסמוכה וגם בערים השכנות, מוצאים דרכים יצירתיות לקיים אירועים לרווחת התושבים.

פנינו היום למשה אטיאס, שהיה אחראי על תיק האירועים, אלא שהוא לא מעודכן בכספים שנחסכו ומה עלה בגורלם, מאחר והתפטר מהקואליציה ומהתיקים בהם החזיק בעקבות חילוקי דעות עם ראש העיר.

גורמים בכירים בעירייה העריכו שמדובר בחסכון של מיליוני שקלים שנשארו בקופת העירייה, אך לעירייה אין תשובות ברורות לאן הלך הכסף.

גורם בכיר בעירייה הבהיר היום שאכן מדובר בחסכון של מיליוני שקלים שאמורים להישאר בקופה העירונית: "אי אפשר להגיד שהכסף הועבר למטרות אחרות, בפרט שאף אחד לא אישר, לא ניתן על פי חוק לשחק עם הכסף ממקום למקום. זה כסף שצבוע בתקציב.

אם אני רוצה היום להעביר תקציב מאגף מסויים לאגף אחר, צריכה להיות סיבה טובה וכמובן צריך להתקבל אישור. אם מישהו יגיד לך אחרת, הוא לא מכיר את העובדות. אם כך היו עובדים הדברים אז לא היה צורך במועצה ובועדות כספים".

פנינו מספר פעמים הבוקר לעירייה על מנת להבין איפה נמצא הכסף והאם מתוכננים אירועי קיץ. בעירייה לא הסכימו למסור לאן עבר הכסף ואם עבר, ולא פירטו מה נעשה בו. מה שכן הסכימו בדוברות העירייה לומר: "כספי העירייה משמשים וישמשו לרווחת התושבים". על השאלה האם יערכו אירועי קיץ בהתאם למגבלות מסרו: "כשיהיה מה לפרסם, נפרסם".

המשך יבוא. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן