חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוחאי יפרח: " אנחנו וגלאם לא רואים עין בעין בפוליטיקה"📷

בראיון מיוחד ל'זירה', יוחאי יפרח מגיב לראשונה על הפרישה מהקואליציה ומבהיר: "נתמוך בגלאם במה שטוב לתושבים, היה ביננו קשר טוב, הפוליטיקה ערערה את היחסים" 📷 מילן מועלם


כבר שלוש שנים שמשה אטיאס ויוחאי יפרח הולכים יד ביד. בזמן שסכסוכים פוליטיים באים והולכים, הפגינו אטיאס ויפרח נאמנות זה לזה ובשבוע שעבר, הגישו יחד התפטרות מהקואליציה של תומר גלאם.

מה שהוביל להתפטרות היה באופן מובהק סגירת ה-WHIZZ, הבית הטכנולוגי הראשון שנוסד ביוזמת אטיאס, יפרח ומנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד שעשה מאמצים רבים להקים מרכז מתקדם.

בראיון ראשון, מספר יוחאי יפרח ל'זירה' על ההחלטה לעזוב ומה שקדם לה. לטענת יפרח, חילוקי הדעות בין הצעירים לבין ראש העיר החלו כבר אחרי החתימה על ההסכם הקואליציני.

 

" זה היה באוויר תקופה ארוכה, ולמרות הכל, ניסנו לשמור על אהבת חינם. בכל מה שנוגע לפוליטיקה לא ראינו עין בעין בכלל מהיום שתומר נבחר. מעבר לזה, כולם יודעים שהיה ביננו קשר חם ואוהב".

אז ההחלטה לפרוש הייתה סגירת ה- WHIZZ, מה בדיוק קרה שם?

"באמצע הקורונה, באמצע מלחמה כפשוטו, שכולם סגורים בבתים ובלי שום הודעה מוקדמת, משה קיבל שיחה מהתקשורת ונאמר לו שהמקום פשוט נסגר. הוא חייג אליי וסיפר לי וחיכנו שלושה שבועות ואף אחד לא טרח להרים אלינו טלפון ולבשר על הסגירה. סגרו את המקום בידיעה שאין מקום חלופי וכל הפעילות הענפה נעצרה. לא ביקשנו מקום מפואר, לא רצנו אחרי כסף, ניסים בן דוד עבד בלי הפסקה כדי לגייס תקציבים ממשרדי ממשלה עבור ה-WHIZZ. העלות לעירייה הייתה באמת גרושים, בטח בהשוואה לשיפוצים במקומות אחרים. לשבת בקואליציה ולהיות ממונים על תיק כזה או אחר בשביל הכותרת ובשביל הכבוד זה לא בשבילנו. לקחו לנו את העשייה, נבלמנו בוקר וערב".

תסביר.

"העבודה בחופים נמשכה והייתה טובה וזה רק בזכות עבודות שהחלו בקדנציה הקודמת. החופים עברו שדרוג עצום שאפשר לראות בכל רגע נתון. מעבר לזה, בתחום הצעירים נבלמנו מאז הבחירות. הצעירים זה המהות של הסיעה שלנו ופשוט לא נתנו לנו לעבוד. הבטיחו שמרכז הצעירים יבנה. אמרו לנו שצריכים שנה לתכנון ועוד שנה להיתר ואז נתחיל בבנייה. בפועל, עברו שנתיים ואין אפילו תכנון. שאלנו כל הזמן למה זה לא מתקדם אבל לא קיבלנו תשובות ברורות. אנחנו אנשים של תכלס.

ניסים בן דוד ב WHIZZ

 

כל התפעול של מרכז הצעירים הוא בזכות ניסים בן דוד שעובד גם אחרי שהוא מדפיס כרטיס. יש משמעות ענקית למרכז הצעירים, זה משפיע על כולם. באירועים קרו דברים שלא תאמו את ההסכם הקואליציוני. הרימו אירועים שמשה לא ידע עליהם בכלל או לא בדרך שמשה חושב. בהסכם הגג, מיום חתימת ההסכם הקואליציוני היה ברור שאין לנו מה לחפש שם ולראיה, אחרי חודשיים, כשמשה הבין שאין לו מה לעשות שם הוא פשוט עזב. צריך להבין שהרקע המקצועי שלנו תאם מאוד את הסכם הגג אבל יש כאלה שחשבו אחרת. אנחנו מכירים את כל הפרוצדורה והבירוקרטיה ואם היו לוקחים גם בתכנון ברנע אנשי מקצוע שבאים עם רקע ברור מהתחום, אולי ברנע הייתה נראית אחרת".

איך תומר קיבל את הפרישה שלכם?

"אני חושב שהוא לא היה מוכן. הקשר האישי שלנו היה מאוד חזק. כולם מכירים את היחסים ביננו אבל הפוליטיקה לצערי ערערה את היחסים. חייגו אלינו אנשים שרצו לגשר והציעו לפתור את המחלוקת אבל קיבלנו החלטה ומכאן נמשיך הלאה".

איזה אופזיציה אתם מתכוונים להיות?

"אופוזיציה שפועלת אך ורק למען התושבים. בנט אמר בשבוע שעבר שהוא יהיה בכל מקום בשביל התושבים וכך גם אנחנו. איפה שטוב אנחנו נתמוך, איפה שצריך להילחם גם נלחם כל עוד זה בשביל התושבים. נעמוד בכל הכח על הדברים האלו ולא נוותר על המטרות לשמן נבחרנו".

הצטרפו לזירה שלנו בווטצפ©️⬅️⬅️

התחלתם לחשוב על הבחירות הבאות? 

"לא, הראש לא שם כרגע. מה שבטוח, אני ומשה באש ובמים ביחד. מה שהוא יחליט להמשך זה מה שנעשה".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן