חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרשת השבוע / אביחי דניאלי

פרשת פנחס:

היה פעם יהודי שחיפש את האמת והחליט שהוא מוכן לעשות הכל ובלבד שידע מה היא האמת, הוא החל לחפש ולשאול, יום אחד פגש אדם חכם מאוד שאמר לו ״אם אתה באמת רוצה למצוא את האמת עליך לטפס לראש ההר הי שם ושם תמצא את האמת״.

היהודי יוצא למסע ואחרי כמה ימים מגיע לראש ההר עם הגיעו לראש ההר מתגלה לנגד עיניו מחזה מרהיב, כל ההר מלא בכוסות עם שמן ופתילה, נרות דולקים, חלק מהכוסות מלאים וחלקם פחות, ממול יושב שם זקן ומחייך אליו, הוא אומר לזקן ״אני מחפש את האמת״ והזקן אומר לו ״כאן האמת נמצאת ברוך הבא לעולם האמיתי…״.

היהודי שואל מה קורה כאן והזקן מסביר ״לכל אדם בעולם יש כאן כוס מלאה בשמן, ברגע יציאתו לאוויר העולם הפתילה נדלקת והשמן מתחיל לאזול היהודי שואל מיד איפה הכוס שלי?

והזקן אומר לו ״הנר שלך בשורה 237 נר מספר 96״ הוא הולך מהר לנר שלו ונבהל לראות שהשמן שלו פחות משל הנרות שמסביב הוא מסתכל ימינה ושמאלה ורואה שאף אחד לא רואה, תופס את הנר של השכן ובא לשפוך לעצמו ״רק קצת, עוד כמה שנים״.

באותו רגע הזקן מופיע, תופס לו את היד, מסתכל לו בעיניים ושואל אותו אתה מחפש את האמת האמתית או את האמת שמתאימה לך ???

כתוב "פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי".

פנחס עושה מעשה של אמת בתוך האמת האמיתית אצל כולם ובתוכם וליד כולם .

שמעתי פעם וויכוח בין שני אנשים אחד אמר ״כל אחד והאמת שלו״ והשני טען ״אמת יש רק אחת״, כשביקשו שאגיד את דעתי אמרתי להם ״שניכם צודקים.

ברור שכיהודים יש לנו דרך ברורה שקיבלנו מאז מתן תורה ״משה אמת ותורתו אמת״ וככל שניצמד לאמת זו העולם ייראה יותר טוב ויגיע אל תכלית בריאתו, יחד עם זאת הקב״ה נתן לכל אחד את המסלול האישי שלו שנגזר מהמקום שבו נולד, מהחינוך שקיבל וממה שלמד במשך חייו, עלינו לוודא שהאמת הפרטית שלי מכוונת לתוכנית הכללית של הקב״ה שאתה העולם יהיה מקום הרבה יותר טוב.

וכשכל אחד מאיתנו יעשה את שלו באמת ואז עם כל האמת של כולם תיהיה אמת אחת גדולה וייתקבצו יחד ויהפכו לאבוקה אחת גדולה של הגאולה האמיתית והשלימה שתבוא בקרוב ממש ויאמר לצרותינו די….אמן ואמן….

*כניסת השבת:19.28*
*תוספת שבת:19.18*
*יציאת השבת :20.29*
*יציאת השבת ר"ת:21.00*

💐🍷🕯 *שבת שלום ומבורך*🕯🍷💐

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן