חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנחנו עובדות בפחד, הגיע הזמן לסגור"📸

צוותי בית הספר של החופש הגדול והגננות, מספרים על העבודה בקייטנות בימים האחרונים. מנהלי בתי הספר תומכים בסגירת המסגרות 📸 מילן מועלם


הלחץ משפיע: בימים האחרונים נשלחו עשרות אנשי צוות וילדים באשקלון לבידוד בעקבות חשיפה לקורונה במוסדות החינוך.

אחרי שהיום נודע כי גן נוסף נסגר בעתיקות ומורה במצפה ברנע נמצאה חיובית לנגיף, סיפרו גננות וצוותים בקייטנות על הפחד המלווה אותם תוך כדי העבודה במסגרות החופש הגדול.

לטענת רבים מהם, המענה כמעט ולא קיים ועל מקרים של הדבקה הם שומעים בעיקר דרך התקשורת.

בנוסף, גננות מספרות על הקושי לעבוד עם הגיל הרך בלי מגע ועל הורים שמגיעים לאסוף את הילדים ללא מסכות וללא שמירה על נהלים ואיש לא מצליח לאכוף.

"אנחנו עובדות בפחד. בכל פעם מגיע אלינו סיפור על הדבקה ממקום אחר ואנחנו פשוט יושבות וממתינות ומתפללות שלא נהיה הבאות בתור. מעגל ההדבקה בעיר הולך ומתרחב ואנחנו לא יודעות מי מקבל את ההחלטות אבל ברור לנו שמדובר בהחלטה שגויה לטפל נקודתית ולא רוחבית. למשל בגן שנסגר בעתיקות, הצמידו גן אחר לקייטנה. אם יש בגן המדובר חולה אז גם הגן השני יסגר וכך הלאה. לא עדיף לקבל החלטה אמיצה ולסגור את המסגרות?", אמרה אחת מהגננות בעיר.

בבית ספר יסודי אחר, סיפרה אחת המדריכות: "הילדים מקסימים ובאמת שמשתדלים לשמור על הנהלים אבל גם הם שואלים שאלות ורוצים לדעת מה קורה. גם הילדים לחוצים. זה לא העיקר לשים את הילד במסגרת ולקוות שהוא לא ידבק.אם לפני שבועיים הפחד היה היה לא ממשי, אז הפעם הוא מאוד ממשי ומוחשי והמסגרת החינוכית הבאה של תיסגר יכולה להיות עניין של 24 שעות. אנחנו עובדים בלית ברירה וגם אין כל כך עם מי לדבר".

גם מנהלי בתי ספר בכירים בעיר, דוגלים בסגירת המסגרות לאלתר. אחת מהם סיפרה:  "יש דיונים כל הזמן עם משרד החינוך. המשרד מעודכן בדעתנו הנחרצת על הסכנה ועל העליה בתחלואה בעיר ואנחנו מקווים שדעתנו תתקבל ותשמע. יש תמיכה כמעט גורפת לסגור את המסגרות".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מנהלי בתי הספר מגויסים ורתומים לקייטנות בית הספר של החופש הגדול. עיריית אשקלון עומדת מקרוב אחר מצב התחלואה במוסדות החינוך ופועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך".

האם אשקלון תזכה לאזור עדיפות לאומית א'? 📸

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן