חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם אשקלון תזכה לאזור עדיפות לאומית א'? 📸

שר המודיעין, אלי כהן, וח"כ מאי גולן בתאום משותף עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הגישו הצעת חוק להכרה באשקלון כאזור עדיפות לאומית א' 📸 מילן מועלם


אולי הפעם? שר המודיעין אלי כהן, בשיתוף חברת הכנסת מאי גולן וראש העיר תומר גלאם, הגישו הצעת חוק להכרה באשקלון כאזור עדיפות לאומית א', מה שיאפשר לתושבי העיר להנות מהטבות משמעותיות.

הכרה בעיר כאזור עדיפות לאומית א' תהווה אבן שואבת למשיכת עסקים, וחברות לעיר, תוך מתן הטבות מס, ותסייע בהקצאת משאבים לטובת מיגון בתים, ומוסדות חינוך.

שר המודיעין, אלי כהן אמר: "הכרה בעיר אשקלון כאזור עדיפות לאומית א' הינה צעד מתבקש, זאת לאור המציאות הביטחונית עמה התמודדה העיר בשנים האחרונות על רקע מיקומה הגיאוגרפי.

הצעת החוק תסייע לעיר במשיכת חברות תעשייה והייטק תוך יצירת מקומות עבודה חדשים, ויצירת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שתמריץ את האזור כולו לאור הטבות המס שיכללו במסגרת ההכרה כאזור עדיפות לאומית א', וזהו מנוף כלכלי חשוב לעיר שנמצאת בהתפתחות מואצת בתחום המגורים".

📸 דוברות משרד הכלכלה

 

ח"כ מאי גולן הוסיפה: "הגיע העת לעשות צדק עם תושבי העיר אשקלון, החיים במציאות בטחונית מורכבת המקשה מאוד על חיי השגרה שלהם בשל המיקום הגאוגרפי של העיר.

הטבות המס והתמריצים הכלכלים שיקבלו כתוצאה מהכרה בעיר כאזור עדיפות לאומית א' יחוללו מהפכה של ממש באשקלון והם המעט שהמדינה יכולה לעשות למענם כדי לשפר את איכות החיים של התושבים, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט החברתי״. 

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם סיכם ואמר: ״המאבק על מעמד אזור עדיפות לאומית א' לאשקלון עובר לשלב המעשים: לבקשת שר המודיעין, אלי כהן, ח"כ מאי גולן תעלה היום את הצעת החוק להענקת מעמד אזור עדיפות לאומית א' לאשקלון.

זהו המהלך המשמעותי ביותר שנעשה עד כה כדי להעניק לעיר את המעמד שהיא ראויה לו. אשקלון מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים משמעותיים.

בכל סבב עימות אנו סופגים מטחים של מאות טילים המשביתים את החיים כאן. יש לזה מחיר, והגיע הזמן שלא נישא בו לבד. אנו עומדים בפני תנופת פיתוח אדירה בעיר, עם הקמתן של שכונות חדשות, בניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ולקליטת אלפי משפחות חדשות.

זהו אתגר כלכלי משמעותי שרצוי ונכון שיהיה לו גם גיבוי ממשלתי. תושבי אשקלון מגלים בכל פעם מחדש חוסן לאומי, הגיע הזמן שיקבלו מהממשלה חוסן כלכלי. שר הכלכלה לשעבר ושר המודיעין כיום, אלי כהן, פעל רבות בנושא זה למען העיר אשקלון, ואני מודה לו על כך בשם כל תושבי אשקלון. אין לי ספק שהוא יסייע לנו לגבש תמיכה גדולה במהלך סביב שולחן הממשלה״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן